söndag 24 juli 2011

Felicia 2 år 11 mån


Det var längesedan jag la upp en bild på Feli. Hon är så stor och duktig min lilla tjej. Hon fick verkligen toppbetyg på 3 årskontrollen tidigare denna månad och det var verkligen roligt att få höra så mycket gott om henne. Just nu är hon 91 cm lång och väger ca 14 kg.

Du besitter verkligen talets gåva och kan verkligen uttrycka sig som få 3 åringar kan. Jag måste också nämna att vi är väldigt lyckligt lottade som har ett sådant snällt barn. Du, min söta lilla tjej kan verkligen leka och underhålla dig själv på egen hand och det känns super att du klarar dig själv så bra nu när du ska bli storasyster.

Just nu leker du mest med dina My Little Ponys och dina "flickor". Att sminka flickor på pappas iphone är också väldigt populärt. Kollar du på en film så lär du dig replikerna snabbt och sedan återger du alla dessa historier när du leker i ditt nya rum. Vi får verkligen se till att hänga med får rätt vad det är får du för dig att vi ska spela teater tillsammans. Helst ska det vara någon scen från Askungen eller Djungelboken. Du hittar ständigt på egna sånger och det är svårt att hänga med för du vill gärna att vi ska sjunga med. Musik och dans är ju som bekant stora intressen och att ha föreställning för allt och alla överallt är hur kult som helst. Just nu lyssnar vi mycket på Lykke Li och du diggar "pappa-låten" bäst. Du är hur gullig som helst när du sjunger med refrängen I, I follow, I follow you, deep sea baby...I follow you medan vi alla dansar med.

Darling, du är verkligen min stora kärlek och min ögonsten. Tack för att du valde mig som mamma, tack för att du finns hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...