lördag 30 juli 2011

Happy 30 something...

Yes yes....ett år äldre, mycket klokare och mycket mycket bredare.  Gudarna vet att detta blir min sista födelsedag som höggravid. Skulle jag mot förmodan glömma detta och halka på ett bananskal igen och accidently landa på Luddes ******** varpå denna olyckhändelse resultetrar i ytterligare ännu en graviditet igen så har min kära vän Daniela rätten att slå mig hårt eftersom hon och bara hon fick bevittna hur denna trötta, gravida, svullna valross fick hjälp med att ta på ett par mycket platta och breda skor. Ja, kära läsare....det var längesedan jag klädde på mig själv, jag har inte sett mina fötter och tår, och andra kroppsdelar söder om Sahara på ett bra tag nu. Jag hann sedan  bara ta tre steg innan skorna gick upp igen so no more summerbabies for me ever again.

Annars firades gårdagen men min fina lilla familj på Grönan. Gick in som en bliven 31 åring, snart 2 barnsmor och kom ut som 62 årig, bitterfitta med lust att klubba ihjäl allt som var kortare än 120 cm. Grönan på en fredag under högsäsong, vad tänkte jag på? Vi som dessutom hatar folksamlingar.  Till råga på allt var vi extra smarta och tog bilen ut till Djurgården. HA! Betalade ca 300 sek i parkeringskostnad för ett par timmar och vår nya bil fick en hel del märken i lacken då det var så trångt. Som tur väntade Daniela, Daniel och Milo på oss med en hemlagad middag av högsta kvalitet. Är inte det den allra bästa presenten man kan få på en födelsedag? En middag som du inte behöver laga eller bjuda på själv? Underbart är bara förnamnet. Jag är er så tacksam D&D. Jag vet hur mycket ni hade ansträngt er och det finns inga ord som kan förklara hur tacksam jag/vi är. Ni tog hänsyn till alla Luddes nycker vad gäller mat och t.o.m. té. Underbara fina D&D tack för att ni gjorde den här dagen till en oförglömlig kväll. Ni är värda er vikt i guld!

1 kommentar:

  1. Finaste ni.. Är så glada över att ni finns.

    //D&D&M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...