tisdag 9 augusti 2011

Filippa 1 vecka.

Filippa har hunnit bli en 1 vecka + 1 dag.  2011-08-08 var hennes beräknade födelsedatum men vi "vräkte" henne lite tidigare som ni känner till. Under sin första vecka han hon sovit, ätit och bajjat mestadel. När vi lämnade BB vägde hon 3330 g och på återbesöket på BB i lördags hade hon gått 140 g. Idag är det dags för första besöket på BVC och jag tippar på att hon nu har nått din födelsevikt då hon äter fantastisk bra. Hon har även börjat vara vaken några längre stunder men aldrig mer än 30 min. Första veckan som tvåbarnsmamma har därför varit a piece of cake så länge. Jag får hoppas att detta inte är lugnet före stormen bara. Ludde kommer vara ledig ca 9 dagar till, så snart får jag testa på hur det kommer se ut framöver då man är lämnad ensam åt sitt öder. Det kommer bli intressant. 

Såhär efter 1 vecka är jag också helt inne på att ge upp amningen redan nu. Det gör bara vansinnigt ont och det är jobbigt att gå runt med spända mjölktuttar när man har en snart 3 årig tjej som vill kramas, busa och leka hela tiden. Filippa fick lära sig att ta flaskan redan första natten och vi kommer få bättre koll på hur mycket hon äter om om vi bara ger ersättning. Samtidigt så är amningen en väldigt enkel väg ut när barnen är ledsna eller har ont. När Felicia hade RS virus t ex så var amningen det enda jag hade att förlita mig på då de inte skrev ut antibiotika. Med andra ord har jag en del "though decisions" to make och jag vet varken ut eller in. Pest eller kolera, vad tycker ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...