måndag 12 september 2011

Febriga måndag

Båda mina tjejer har feber och båda vill bli kramade, ompysslade och burna hela tiden och helst samtidigt. Vad gör man som mamma när båda ens små kräver uppmärksamhet till 190%. Vem väljer man att ta hand om först? Mest synd tycker jag om Felicia, hon kan ju verkligen uttrycka var på kroppen hon har ont och hur hon mår ändå får hon inte ens hälften så mycket uppmärksamhet som sin syster. Mitt hjärta går i tusen bitar när hon kryper upp nära mig medan jag har Filippa i famnen och försöker kramas. Just nu kramar hon vad som helst...ett ben, en arm, en fläskvalk...ja bara hon får vara nära. Lyckades nu få båda att sova en stund iaf. Den här febern de har går tydligen på dagis så det var väl en tidsfråga. Ni vet vad jag tycker om föräldrar som skickar sina barn till dagis för tidigt så jag kanske inte behöver upprepa mig men en sak är säker. Det finns en särskild plats i helvetet för dem precis som det finns en plats för kvinnor som inte hjälper varandra....

1 kommentar:

  1. Jag har inte hört att det går feber på dagis och det var förrförra veckan hon var hemma förkyld från dagis.
    Hoppas tjejerna kryar på sig snabbt!!!
    Och jag känner så väl igen mig i det Du skriver, usch! :(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...