torsdag 8 september 2011

Tankar...

Måste tagga ner eller nej måste göra rätt. Försöker som vanligt göra allt samtidigt och inget blir gjort då. Jag borde lära mig av Buddhismen och njuta av nuet, leva i nuet och fokusera på EN sak åt gången. Att vara föräldraledig är INGEN ledighet ändå tror jag att jag ska hinna jobba 20-40%, plugga 50% och banta ner mig 30 kg lagomt till........no wonder att jag känner splittrad och förrvirrad nästa hela tiden. Det är farligt när man känner att man vill så mycket men inte vet hur man ska styra upp det. För känslan av misslyckande är en förändade känsla som jag helst vill undvika.

I so need to get my priorities straight. Jag vet t ex att mina flickor är nummer 1, men jag är ändå inte nöjd med bara rollen som "mamma". Jag vill så mycket mer, jag KAN så mycket mer. Jag vill vara mamman, den snygga, den smarta controllermamman med 50 lax i månaden (minst) som bara väger 50 kg. Så hur ska jag styra upp min vardag så att den passar mina mål och drömmar?


1 kommentar:

  1. 1. Ta det lugnt, ta ett djupt andetag

    2. Ta En sak i taget

    Puss

    /Din syster

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...