måndag 5 september 2011

Grattis Felicia 3 år

Mammas stora tjej, nu är det över 2 veckor sedan du fyllde 3 år.  Jag är glad, lycklig och otroligt tacksam för dessa tre år min solstråle. Med tiden har allting bara blivit lättare och roligare. Min sköna lilla tjej, du är en riktigt bra liten unge överallt och precis hela tiden. 


2011-08-20 Nyvaken och väldigt pigg

Det första du gjorde på morgonen dagen du fyllde år var att du gick fram till din svarta tavla skrev först ett E men suddade bort det nedersta benet och sa "Nej, det ska vara F - min bokstav". Självklart stod jag bara och gapade för du har tidigare inte alls visat så stort intresse för just bokstäver. Siffror tycker du är roligare och just nu är du väldigt intresserad av relationen mellan nummer 6 och 9. "Den är åt fel håll" säger du hela tiden och vänder boken upp och ner och bläddrar mellan siffrorna för att jämföra dem två. Sedan har du svårt att acceptera nummer 10 för det är ju nummer 1 och nummer 0 du köper inte att de tillsammans bildar en ny siffra. Det viktiga iaf att du utvecklas och visar intresse för siffror inte att du förstår allt till 100% för babygirl det kommer tids nog och vi har inte bråttom någonstans darling.

Rollen som syster har anammat bra, väldigt bra faktiskt. Du älskar verkligen din syster och blir så ledsen om du inte får klappa och krama. Du vill gärna hålla i henne själv och vi hållar andan precis hela tiden för nu har du tom. börjat försöka ta upp henne ur vagnen. Men annars är allt bra, ingen svartsjuka och inga hårda tag.

Jag är så stolt över dig Felicia, den här sommaren har du blivit så självständig. Och det är faktiskt en mammas främsta uppgift, att uppfostra barn som blir självständiga. Men det är samtidigt med sorg i hjärtat som jag ser dig utvecklas och bli en stor tjej som du själv kallar dig. Din röst och tal förändras och förbättras för varje dag och jag kommer sakna din gulliga stämma så himla mycket. Samtidigt, precis som med Filippa, så är det med stor nyfiken som jag ser fram emot att se er utvecklas ytterligare. Nåja, jag antar att jag får filma er mer så att jag inte glömmer och kan gå tillbaka och minnas den här underbara tiden.

Tack ännu en gång min stora tjej, tack för dessa fantastiska 3 år. Jag hoppas du har haft det lika roligt, mysigt och underbar som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...