fredag 21 oktober 2011

Felicia, 3 år 2 månader

Och det firade vi med att lägga dig tidigt i säng då du har kommit hem med vattkoppor från dagis min lilla stora älskling...
Det är riktigt synd om dig just nu. Du är hängig och trött, blir lätt ledsen och har feber. Och utslagen blir allt fler och de gör ont och kliar. Vi har fått rådet att inte ge dig Ipren och att behandla dig med PoxClean.
Men det är tur och skönt för oss att du är så lätt att trösta, det är bara att krama om dig så blir du nöjd. I natt när du skulle somna sa du bara "håll om mig så jag inte flyger iväg", min knasiga lill skruttis, jag tror det var din feber som pratade.

Annars är allt som vanligt hemma älskling, vi tacklas med ditt humör ibland, men 95% av tiden är du vår solstråle, busig som få och väldigt underhållande. Prinsessan Knut och Prinsessan Grina är något av dina alteregon och du sjunger och dansar så gärna för oss min lilla teaterapa. Du uppträder gärna för allt och alla även när vi är på besök hos andra och umgås det gör du helst med dina kusiner, din dagiskompis Paulina som du vill träffa varje dag efter dagis och din första riktiga kärlek Oki. Oj, vad du är kär i Oki, och jag är glad att se att känslorna är besvarade. Men tyvärr finns det en hemma som inte är lika glad, pappa Ludde såklart! Det är rikgti roligt att se hur svartsjuk han blir.

Hemma leker alltid med dina hästar eller klär ut dig och kör fortfarande mycket rollspel. Prinsessan Celestia och princessan Luna är dina allra favoriter. Som stora syster gör du ett galant jobb, även om du blir lite nervös ibland och ville krama och klämma lite för hårt från början. Filippa lyser upp som en dag så fort hon ser dig, eftersom hon vet att du älskar henne och älskar att gosa med henne. Det är så gulligt att se dig hålla henne i famnen, ni är så fina tillsammans min lilla stora älskling. Jag älskar dig min Felicia, så istället för att sitta och skriva idag ska jag nu ta fram alla pärlor, lera och penslar och målarfärg så vi kan ha det riktigt mysigt hemma. Grattis till dina 3 år och 2 månader min fina stora lilla tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...