tisdag 11 oktober 2011

Ohh happy day!!

Den här veckan har börjat bra. Jag är trött, jag har mycket med både skola och jobb men jag prioriterar min träning för första gången i mitt liv. This time I will make it! Heja mig! Igår körde jag ett tufft pass med Lisa. Bänkpress, benböjd, rodd, armar & axlar i många olika former och M A G E. Jag börjar bli bra duktig på plankan och idag har jag sådär härligt ont i hela kroppen. Lisa tycker jag har bra teknik, det gör mig glad, det peppar mig till att göra mer. Så idag tänkte jag köra ett svettigt konditionspass. 30 min på löpbandet i uppförsbacke och 30 min på crosstrainern och sedan några plankan för att avsluta snyggt. Mitt första delmål är -8 kg och detta ska jag klara till den 3/12. Detta betyder att jag måste gå ned ca 1,1 kg per vecka och det kan bli tufft för mig. Maten har jag haft lite svårare med, jag är sugen på allt skräp jag inte får äta, helst av allt vill jag dricka en iskall coca-cola. Jag också har testat LCHF men denna typ av diet fungerar inte för mig. Jag var relativt mätt och nöjd med maten men min mage strejkade helt och jag hade nästan ingen mjölk när Filippa skulle amma. So no more LCHF för mig. Jag har därför gått tillbaka till gamla hederliga tallriksmodellen. Jag undviker mackor, tänker på portionerna och på att dricka mycket vatten. För det är såhär jag ska leva resten av mitt liv. Idag måste jag handla så att jag kan byta ut all vitt ris och pasta. Hela familjen får nu lära sig käka fullkorn för det kommer vi alla må bättre utav. Sedan är kostregistreringen A och O för mig. Utan detta verktyg skulle jag inte ha någon koll eller kontroll på vad mina portioner och mina livsmedelsval verkligen innehåller. Thank god för Wellness Solutions som jag använder mig av! Jag måste bara blir bättre på att registrera varje dag!

Så idag satsar jag på snygga stablar dvs snygg balans mellan intagna och förbrända kalorier och jag ska försöka lägga upp en bild av detta ur programmet så att ni får se hur jäkla bra det verkligen är! Och konditionspasset såklart. Så vi ses på gymmet! Adios amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...