Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg
söndag 29 maj 2016
Morsdag 2016
Livet förändras. Idag är en sådan dag. Jag känner att jag äntligen lever igen och jag är glad, nöjd och tacksam över livet. Morsdag firas tillsammans med de enda två jag vill dela mitt allt med. Felicia och Filippa, snart fyller ni hela 8 respective 5 år. Ni är mitt vinnande lag, mitt liv, mitt allt. Tillsammans planerar vi sommarlovet, kalas och njuter av frukosten. Livet i all sin enkelhet när den är som bäst. Gracias a la vida.
onsdag 27 maj 2009
Crowded...
Jag har överlevt mycket men detta med compact living är verkligen inte något jag klarar av länge till. Imorgon blir målaren äntligen klar med hall & vardagsrum. Not a minute too late!!Detta innebär att vi kommer kunna flytta ut ur sovrummet. Jag, Ludde, Feli och alla våra möbler som annars står i de andra rummen. It's been kinda crowded ya' think?!? Ni kan inte föreställa er hur jävla crowded. Under tiden målaren varit här har vi pimpat upp uteplatsen liten. Vi har planterat ett litet träd, skaffat lite nya krukväxter som snart kommer att dö mm. Nu behöver vi bara olja in trallen så att den kan stå ute under vintern utan att ta alltför stor skada. Och så vädret, det var ju detta med vädret. Jag fattar inte varför alla är så skraja över detta med växthuseffekten, själv längtar jag enormt mycket efter lite medelhavsklimat i kalla, blåsiga Svedala. Nu ska jag bidra med mitt genom att föna håret i över en timme. Go natt på er.
onsdag 6 maj 2009
Onsdag...
Dagen i kort: Vakna, kaffe, stressa på med ett troll till barn som vägrar bytas och kläs på, babyrim, mobbad, ett äpple, promenad, ventilering av mobbning med Angelica i telefonen, handla, Feli vägrar sitta i vagnen, utbrott, hemma efter 50 min, mata dödstrött och vrålhungrigt troll, L kommer hem, pasta med köttfärssås, tröttheten och migränen kommer som brev på posten, kan man vara allergiker mot kolhydrater kanske? Stressa vidare för lek-date med Malte och Annelie, fikastund, stressa hem igen....
Nu återstår en sak bara - att träffa mammorna i huset UTAN barn. Ett, gärna två glas vin kommer att skölja ner det köket på Imperiet har att erbjuda. Maten är dock mindre viktigt, det är alkoholen jag vill åt.
Jag hoppas att den fas Feli befinner sig i just nu går över snart. Det är otroligt påfrestande att vara med henne just nu eftersom hon vägrar sitta och leka, utan vill antingen bli buren av mig och ingen annan eller helst bara knata runt med mig som stöd. Min rygg pallar inte mer och en gåstol känns bara mer och mer tilltalande...
Nu: Se om jag får plats i någon trasa från 2007, för det var faktiskt då jag köpte mina sista partykläder. Tragiskt!
lördag 4 april 2009
Time goes by...

Att tiden går snabbt, ibland alldeles för snabbt, känner alla av någon gång i livet. Detta har dock aldrig varit lika påtagligt som nu när jag har Feli.
På bilden är Feli 1 månad och 5 dagar och kläderna i storlek 50 var fortfarande alldeles för stora.
Idag sitter en bestämd, liten tjej framför mig på 7 1/2 månad. Hon har gröt överallt i ansiktet förutom i munnen. Att matvägra är hennes nya grej, likaså att testa de allra högsta noterna i henne lilla stämma. Hon betraktar, och registrerar allt nogrant, hon kräver att bli underhållen, buren och ompysslad och nej hon kan inte vänta.
Om en av mina vänner hade dessa egenskaper så skulle jag ha dumpat henne direkt. Ja, vi skulle nog inte ha blivit polare ens en gång men Feli, min underbara lilla Feli. Jag gör vad som helst för dig min lilla gris.
lördag 28 mars 2009
Lördagsmys...
Har haft en underbar morgon tillsammans med min lilla dotter även om vi var uppe med tuppen. Det är dagar som denna som får mig att minnas varför jag skaffade barn överhuvudtaget. Vi haft det supermysigt tillsammans hela morgonen. Feli har velat ta det lungt och har därför legat i min famn och bara tittat på mig i flera timmar. Hennes ba-ba skrik har ersatts med det gulliga och lågmälda aagooo ljudet igen. Heavenly! Det är som godis för mina öron. Hon har tuggat mycket på en liten sko vi fick i present på min babyshower och med jämna mellanrum har hon sträckt upp den mot mig så att jag också får en tugga eller två. Så otroligt generöst av dig Feli, inget stärker mor och dotter bandet mer som att tugga på en liten sko tillsammans. Vi har skrattat, myst, pussats och kramats och självklart har hon fått mig att fälla en-två tårar vid ett par tillfällen. There is no greater love. När jag försökte sätta henne ner vid ett par tillfällen har hon greppat tag i min t-shirt och borrat ner ansiktet mellan boobsen och kramat om min hals. Det är precis som om hon säger "nej mami, vi ska ju mysa nu". Så det är bara att ha henne i famnen och mysa. Snart kommer väl tiden då hon vägrar låta sig bäras och kramas om så det är bäst att passa på nu.
Idag ska vi besöka mormor lite snabbt, hon är så snäll och kommer och hämtar oss med sin bil eftersom jag inte vågar köra ensam med Feli. Min lilla dotter har för övrigt stans snyggaste mormor. På bilden läser Feli en bok tillsammans med henne på spanska såklart!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
