Visar inlägg med etikett arbetslivet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett arbetslivet. Visa alla inlägg

tisdag 2 februari 2010

Big No No..

....vissa dagar ska man bara inte klippa upp ur sängen. För mig handlar det nog snarare om att jag inte borde kliva upp på hela den här veckan. Borttappade nycklar, sura miner på jobbet, barnet har mer eller mindre en kemisk explosion i brallorna V A R J E dag jag hämtar henne från dagis och personalen ser lika frågande ut varje gång jag ifrågasätter om de ens brytt sig om att kolla till henne under dagen. Idag fick jag även a big no no på min ansökan på det enda jobbet jag verkligen verkligen verkliiigen velat ha någonsin. How much does it take liksom? Det tog förvisso dem bara 2 månader och 9 dgr att återkomma med ett svar men ändå.

Jag borde vara glad och tacksam att jag har ett fast och relativt välbetald jobb. Förra veckan satt jag på utbildning i tre dagar och jag har sedan igår helt nya arbetsuppgifter men jag är redan uttråkad. Vad ska jag bli när jag blir stor?

onsdag 11 november 2009

06.00 - 14.30

Livet går i en rasande fart just nu. Jag hinner inte ens kamma mig längre. Kl 06 sätter jag varje dag på kontoret, men en latte lika stort som mitt huvud och en knullbulle till frisyr. Det är tur att ingen är här så tidigt, då hinner ingen se att jag mer eller mindre kommer hit i pyjamas. Ögonen svider,
Jag är dock glad att jag kan jobba heltid. Än har jag inte fastat i kvinnofällan helt! Jag slåss med nävar och klor för att inte hamna där 100%. Går hem redan vid 14.30 för att hämta söta, underbara, vacka till kl 15. Sedan myser vi hela eftermiddag till pappa L kommer hem. Jag önskar jag fick mer sömn MEN what the heck, när lönen kommer så är sömnbristen som bortglömd. Jag är glad att mina rbetsgivare inte lägger någon vikt vid mina arbetstider, det här skulle aldrig fingera någon annanstans. 06 -14.30 helvete vad vuxen jag har blivit.

onsdag 22 juli 2009

Att söka nytt...

Nervös. Efter uppmaning från två av de personer jag respekterar MEST så har jag nu sökt nytt och hoppas hoppas hoppas på att jag får komma på arbetsintervju.

Den här gången har jag sökt en tjänst som påminner mycket om det jag gör idag. Med skillnad på att bolaget ifråga är ett av världens största och mest välrenommerade i sitt slag. Med det namnet på min CV kommer jag att lättare kunna ta mig vidare både inom branschen och inom bolaget i fråga. Nu får alla be en stilla bön för mig. I need it!

söndag 19 juli 2009

Imorgon...

I'm scared. Imorgon börjar jag jobbar deltid, ca 2-3 dagar i veckan. Jag undrar nu vad jag har gett mig in på? Jag som har längtat bort, efter egen tid osv och nu när den här stunden nu är här så är jag så j-kla nervös?


Min lilla Feli, kommer du sakna mig? Kommer du längta efter din mamma och våra rutiner? Kommer du känna att något saknas dig? Jag hoppas verkligen inte det min gullunge...jag hoppas du inte ens hinner förstå att mamma är borta. Bara då kommer jag kunna jobba med ro i sinnet så att jag får råd att shoppa världens finaste couture klänning till din 1 årskalas!

tisdag 7 juli 2009

Borta bra...

...men hemma bäst.

3 timmar på jobbet och 3 kaffekoppar senare, sedan hade jag en sådan Feli abstinens att jag körde hem i 110 km/h på 70 väg. Kom hem till en nöjd liten rackare, hon verkade chockad över att se mig. Är du redan hemma? sa hon med sin stora mörka ögon...Själv ville jag bara krama, pussa, kela och mysa..men hon...hon var på väg ut med mormor för att kolla på cyklarna utanför. Inte hade Feli tid med mig inte...

Feli, min Feli...vad har jag gett mig in på? Om ca 2 veckor börjar mamma jobba på allvar. Hur ska jag då klara 8 arbetstimmar plus någon timme hit och dit med diverse olika transport?

Den ökända frasen "Be careful for what yo wish for, 'cause it might come true" stämmer såväl in på mig idag. Egen tid ville jag...hhmmm och det fick jag minsam!

måndag 6 juli 2009

Tomorrow...jag välkomnar dig...

Efter 3 timmars kamp har Feli nu äntligen somnat. Nu gäller det att snabbt förbereda sig inför morgon dagen och ev hinna med någon form av middag såhär runt kl 22. Imorgon bär det av till gamla jobbet för ett par timmars intro. En del nya system har tillkommit och jag måste reka the place innan jag tar över stället den 20 juli då jag börjar jobba 2-3 dagar i veckan!

Jag längtar egentligen inte efter att få jobba, men det ska bli skönt att få komma iväg och se Ludde våndas som föräldraledig. Å andra sidan kommer det att finnas ett klart schema för måltider, sömn, lektider och andra aktiviteter. Så frågan är hur jobbigt han egentligen kommer ha det? Tänk om jag haft en sådan manual från början? Speciellt den tiden då Feli bara skrek och skrek och skkkkkkkkkreeeek hela kvällarna. Fan att vara pappa är bara för lätt.

Nåja, imorgon måste jag vara extra snygg, ALLA förväntar sig nog en sliten gammal morsa...men som företagets gamla partypingla har jag ett rykte att leva upp till. Så fram med det dyra sminket säger jag bara, jag har en del mörka ringar att täcka över.

Go natt på er!!

måndag 1 juni 2009

Snygg och migränig....

DUNK DUNK DUNK. Jag har en snygg dag idag. En dag då jag för ovanlighetens skull faktiskt känner mig lite fin.....och vad händer då? Jo, då går skallen i bitar pga ett migrän anfall.

Arbetsintervjun idag gick för övrigt inte så bra idag. Det var en torr, tråkig och svår tant med ett fult halsband, tofflor och H&M jeans som intervjuade. Arg verkade hon också. Enligt henne är jag en tunn ekonom som tyvärr inte kan landa hem de tyngre ekonomitjänsterna. de förmedlar. Så typiskt bemaningsföretag. De ska liksom bryta ner ens självförtroende så att man vid löneförhandlingen inte vågar kräva de pengar som man faktiskt är värd. Idiots!

A ja....tur att jag för tillfället bara undersöker mina karriärmöjligheter, jag har trots allt en fast tjänst att återvända till. So screw you intervjutant. Jag kan ta min nya gråa kostymbyxor elsewhere.

torsdag 28 maj 2009

Mammapoäng i CV:n...

Min första arbetsintervju på 1 1/2 år är nu bokad. Hur återger man 9 månaders föräldraledighet på ett intressant och intellektuellt sätt? Jag menar, något av det mest givande jag lärt mig under året är att jag faktiskt kan byta bajsblöja med endast en hand i en 1x1 kvadratmeter stor toalett utan skötbord? Att tillgodogöra sig sina pluspoäng som mamma i CV:n kommer inte vara det lättaste antar jag. Den 1:a Juni 2009 kl 10.30 dagen då mitt karriärsöde avgörs...

måndag 4 maj 2009

Ändrade planer....

Mannen och barnet har gått ut på promenad. Mina träningsplaner ändrades drastiskt då jag 1) insåg att Årets deklaration skall vara inne om exakt 7 h och 7 minuter och 2) att annonsen för det nya jobbet jag ska söka tas nes om exakt 7 h och 6 minuter. I min lilla värld skulle deklarationen lämnas in på onsdag och annonsen skulle ligga upp t.o.m den 12 maj. Vad hände?
Mitt mål med kvällen är alltså att 1) på ett smart, intresseväckande och professionellt sätt sälja in mig hos min nya potentiella arbetsgivare och 2) trolla bort lite utav de 26 000 vi fått i skattesmäll. Det känns, svider, gör ont, bränner hål i plånboken mm att behöva betala så mycket när L som egen företagare ändå betalar upp emot 50% i skatt varje månad om inte mer. Men mycket ska ha mer så är det bara. Staten och kapitalet är inte mina vänner just nu...

tisdag 21 april 2009

Min nya lön...

I jakten på extra kos ringer jag upp min nya chef. Mitt gamla team har tydligen bytt avdelning och jag har fått en ny chef. Vi snackade lön, arbetsuppgifter, framtiden och motivation. Jag garvade mig rakt igenom samtalet. Han tyckte jag var jätterolig. Men det han inte förstod var att jag garvade för att jag hörde vad jag skulle få i löbeförhöjning. Jag garvar än, men inte hela vägen till banken tyvärr...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...