Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg

onsdag 12 oktober 2011

Gårdagens träning

Resultatet av dagens träning: 40 min på löpbandet, av detta bestod de sista 10 min av intervallträning. Jag tror jag kommer bli hooked på detta med löpning. Eller så tvingar jag mig själv att tycka om det eftersom jag springer på ett 1800 kr skor. Need to get my moneys worth! Mina ben är iaf riktigt riktigt trötta just nu och imorgon så kommer varje steg att kännas då knappt strechade efter träningen. Efter löpbandet försökte jag ge crosstrainern lite kärlek men efter 10 min gav jag upp, det kändes mer som om det var 10 min cool down eftersom jag inte orkade ge den mitt allt.

Imorgon ska jag träna med Lisa igen och då är det styrka som gäller antar jag. Torsdagen är det vila som gäller och därfter hoppas jag få in ytterligare 2 konditionspass. Heja mig!

tisdag 11 oktober 2011

Ohh happy day!!

Den här veckan har börjat bra. Jag är trött, jag har mycket med både skola och jobb men jag prioriterar min träning för första gången i mitt liv. This time I will make it! Heja mig! Igår körde jag ett tufft pass med Lisa. Bänkpress, benböjd, rodd, armar & axlar i många olika former och M A G E. Jag börjar bli bra duktig på plankan och idag har jag sådär härligt ont i hela kroppen. Lisa tycker jag har bra teknik, det gör mig glad, det peppar mig till att göra mer. Så idag tänkte jag köra ett svettigt konditionspass. 30 min på löpbandet i uppförsbacke och 30 min på crosstrainern och sedan några plankan för att avsluta snyggt. Mitt första delmål är -8 kg och detta ska jag klara till den 3/12. Detta betyder att jag måste gå ned ca 1,1 kg per vecka och det kan bli tufft för mig. Maten har jag haft lite svårare med, jag är sugen på allt skräp jag inte får äta, helst av allt vill jag dricka en iskall coca-cola. Jag också har testat LCHF men denna typ av diet fungerar inte för mig. Jag var relativt mätt och nöjd med maten men min mage strejkade helt och jag hade nästan ingen mjölk när Filippa skulle amma. So no more LCHF för mig. Jag har därför gått tillbaka till gamla hederliga tallriksmodellen. Jag undviker mackor, tänker på portionerna och på att dricka mycket vatten. För det är såhär jag ska leva resten av mitt liv. Idag måste jag handla så att jag kan byta ut all vitt ris och pasta. Hela familjen får nu lära sig käka fullkorn för det kommer vi alla må bättre utav. Sedan är kostregistreringen A och O för mig. Utan detta verktyg skulle jag inte ha någon koll eller kontroll på vad mina portioner och mina livsmedelsval verkligen innehåller. Thank god för Wellness Solutions som jag använder mig av! Jag måste bara blir bättre på att registrera varje dag!

Så idag satsar jag på snygga stablar dvs snygg balans mellan intagna och förbrända kalorier och jag ska försöka lägga upp en bild av detta ur programmet så att ni får se hur jäkla bra det verkligen är! Och konditionspasset såklart. Så vi ses på gymmet! Adios amigos! 

fredag 19 augusti 2011

Just doing it!

Sparkade mig själv i baken idag och tog min första powerwalk. Gick ca. 7 km totalt och det kändes rejält i benen och rumpan direkt. Det som förvånade mig mest var att jag gick helt ENSAM. I min ensamhet fegar jag ofta ur så att det inget blir av. Det finns alltid något som kommer emellan, ursäkternas madame det är jag det.  Men inte idag, idag gav jag fetman en fet känga det kändes jävligt bra.  På vägen uppmärksammade jag grafitin på bilden ovan och dessa ord vad precis den uppmuntran jag behövde. Jag höll nämligen precis på att ge upp men efter att ha repeterat detta ett par gånger kämpade jag vidare i ca 2,5 km till. 

torsdag 18 mars 2010

I'm up 4 it!

I have accepted a challenge! Därav har jag och min finaste fina, min allra bästaste bästa vän tillika lillasyster Cat Dog tränat ihop. What would I do withour her? Alltid där, alltid nära, alltid snäll, uppmuntranden och bara så bäst. Hon är den typ av syster man vill klona och ge bort till alla dem som inga systrar har. Lyckliga jag har dock inte bara en underbar syster UTAN två stycken!

Vad gäller träningen så dog efter 20 min på löpbandet och då kan jag avslöja att jag INTE sprang. Det är pinsamt, men så går det när man inte rör sig ordentligt på cirka 2,5 år. Man vaknar upp en dag och är 80 år gammal alldeles för tidigt. Steg 2 är sedan att kontakta världens enda riktiga superwoman tillika den bästaste och klokaste storasyster för kostråd och coaching. Träningschema står på agendan och ev också lite PT-tider. Jag antagit en utmaning och nu gäller det att leverera. Med mina två finaste vid min sida klarar jag allt. Vi är powerpinglorna och tillsammans skulle vi kunna styra världen. Så tack för idag CatDog och S - c u online!!!


måndag 10 augusti 2009

13 988 steg


...and still counting good folks!!! Med 40 dagar kvar till Thailand så måste jag ta i med hårdhandskarna så att bilringen runt magen försvinner och man får en midja tillbaka. Jag tar faktiskt vilken midja somhelst bara omkretsen är både en-två eller tre storlekar mindre än det jag har nu.


Idag har jag för övrigt även skött maten riktigt bra. Nästan inga carbs, mycket vatten och mycket mycket proteiner. Grannen Kicki har lyckats enormt bra med sin LCHF så visst borde även jag fixa detta. Sedan så måste jag erkänna att det var rikigt mysigt att gå en kvällspromenad med min underbara L och vår inte alltid så nöjda tjej i vagnen.


tisdag 28 april 2009

Då kör vi...

Packar väskan och tar bestämda steg mot Batmobilen som skall ta mig på ännu en timmes tortyr på SATS. Mannen och barnet får klara sig själva på en stund. Bodypump och den amfetaminpåtända instruktören står på schemat. Den här gången kommer jag ställa mig i ett hörn, längst bak och ganska nära en vägg och utgången, man vet aldrig när man blir attackerad av henne den jävla galningen.

lördag 25 april 2009

Kvackar runt...

Igår blev jag överkörd av en buss, en lastbil och på det även ett jävla tåg. Ett sådant där ArlandaExpress som kör i 290 km/h dessutom. Jag kan knappt gå idag och jag önskar nästan att jag var död. Nej, det menar jag inte. Man ska inte skämta om sånt. Benen värker och nacken är stel. Förbannade, överenergiska, tjackpåtända Sats-instruktör! She saw her mission in me, hon ställde sig brevid mig, framför mig och bakom mig under hela passet och gapade och skrek. Jävla kärring, hon kändes mer som en fängelsevakt eller en maktgalen överstelöjtnant en än instruktör. Ett tag trodde jag att hennes ögon skulle poppa ur ogönhålorna eftersom hon var så jävla speedad. Efter hennes misshandel kan jag knappt gå idag. L gör kvack-kvack ljud efter mig när jag tulltar runt här i lägenheten. Jag kan desto mindre bära ett barn. Dessutom åker L iväg igen och kommer inte hem på två-tre dagar. Nu minns jag varför jag inte tränar, man skadar bara sig själv...
Kvack-kvack på ett tag....

onsdag 28 januari 2009

Mama didn't raise no quitter...

...så nu fortsätter GI hysterin som jag så smart (NOT) satte igång i decembermånad. December is also known as chokladens högtid så att förändra mina matvanor just då var inte så smart! Trots detta lyckades jag få 4,7 kg att försvinna på EN månad. Nu kommer jag i mina gamla jeans igen tjoohooo men det finns lite på magen kvar att jobba bort. Nu gäller det att satsa extra hårt om det ska bli någon beach 2009. Mama didn't raise no quitter, imorgon blir det premiär på gymmet då L äntligen är hemma. This means no baby, no excuses!

måndag 1 december 2008

Måndag igen?

Måndagmorgon, lördagkväll, same thing, diferent day. Så är det när man är mammaledig. Alla dagar flyter in i en grå massa och jag känner varken lycka eller sorg över att veckan har börjat på nytt. Trött är jag alltid och att dricka champange efter en jobbig arbetsvecka kommer aldrig mer att ske. Idag är vädret är piss och jag skulle behöva en halvliter bodylotion för att återställa fuktbalansen i min hud. Att amma is a one big killer, förrutom torrheten så tappar jag så mycket hår att jag snart kan tillverka en alldeles egen Yorkshire Terrier av hårtussarna som ligger här och där och överallt i lägenheten.

Felicia var ovanligt pigg i natt, det märks att hon börjar må bättre. Thank you God! Nu är det bara jag som är RS smittad. Jag längtar ut, vill egentligen åka in till city och äta lunch med Malin men jag är alldeles för förkyld för att träffa någon. Malin har en tendens att sprida lite stjärnglans och mierda caramba över min vardag. Vi har ett härligt utbyte av varandra, hon får mig att garva och jag talar om för henne att hon är snygg. Det funkar alldeles perfekt!

Nu. Fixa det lilla hår jag har kvar, som för övrigt behöver klippas och färgas.  Ska också försöka plocka undan lite snabbt medan Feli sover för att sedan bege mig ut i regnet på en powerwalk. Det ser ut som en tomte exploderat hemma hos oss, julpynt, leksaker och röda babykläder överallt. Tack L!

Den här veckan kommer jag att lägga in en högre växel när det gäller maten och träningen. Kulmagen har fått punka kan jag säga! Jiiipiiieee. Jag har insett att bananerna jag knapprar som halstabletter sabbar min diet. Bye bye bananer, you exist no more!


tisdag 25 november 2008

The come back...


Jag tänker göra en Britney och satsa stenhårt på min comeback. Bootcampen inför Beach 2009 börjar nu!! Speciellt med tanke på den ev. kommande Malaysiaresan i Maj-Juni då L ska jobba där medan Feli och jag latar oss på stranden! Imorgon bär det av till Sats för 50 minuters träning för nyblivna och halvfeta morsor! Jipiiiee. Hela 50 min, wow så mycket har jag inte tränat sedan jag blev gravid för snart ett år sedan!

Andra verktyg jag nu plockat fram för att lyckas med mitt mål är boken "The 7 day Zone diet" och stegräknaren. Skafferiet och kylskået har rensats nu morgonen. Plus i kanten är att jag nu har blivit förbjuden från att äta alla former av produkter som innehåller mjölkprotein eftersom Felis eksem inte ger med sig trots att vi testat alla krämer som finns att erbjuda. Eftersom min dotter drabbas direkt av det jag trycker i mig så kan jag bara inte misslyckas.

Bye bye Miss Piggy!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...