Visar inlägg med etikett inredning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett inredning. Visa alla inlägg

måndag 29 augusti 2011

Today

Idag efter en väntan på 6 veckor kommer Laminofåtöljerna och Stringhyllorna.  Oh happy day!
Nu saknas bara mattor och tavlor på väggarna. Efter det är det väl dags att flytta igen och börja om på nytt med inredningen....

måndag 25 juli 2011

Färg och Form


Det enda vi har kvar att ordna inför den nya bebisens ankomst är skötbordet. Jag har därför bestämt mig för att handla skötbordsdyna och tillbehör från Färg och Form.

Jag har nu fått tag på alla delar ur bilden bredvid utom den svarta hängförvaringen så idag bär det av in till stan och Mique. Wish me luck, förhoppningsvis har de denna inne något de flesta återförsäljare på nätet verkar ha missat.

fredag 11 september 2009

Le Blocket c'est superb!

Weeiiiii. Just nu älskar jag siten Blocket! La in vår sängstomme och vips så var den såld (eller ja någon som jättegärna vill ha den kommer och kollar och ev. köper den kl 19 idag) inom 30 minuter. Kostnaden för detta var endast 30 kr. Weeeeeiiiiii. C'est Superb!
Nu kan vi fotsätta bygga klart garderobsväggen som vi kämpat med hela veckan. Än så länge så har Ludde bara haft sönder 1 av de 3 garderoberna på 236x100x60. Det är ganska bra betyg för att vara just Ludde. Men så är det med män som vägrar läsa instruktioner helt enkelt. Fint blir det iaf.
Ja, just det. jag har inte ens berättat det. Vi har Ikeat oss igen och nu bygger vi en jääääättestor garderobsvägg i vårt sovrum. Detta innebär att snart, snart, snart har jag en alldeles egen walk-in closet för mig själv. And what else can a girl ask for?

fredag 15 maj 2009

Villa ha...

Den här är fin. Söt, romantisk och ganska enkel. Och med det sagt så inser jag ganska snabbt att det här är inte alls jag.
Den här är finare och lite mer jag. Praktiskt, avskalad modern design. Bra förvaring. Jo, det kan funka!

Spegel, spegel på väggen där....Me like, me love! Den här är nog bäst. Den ser inte ut att vara så mycket till världen stängd men wow vilken känsla när man öppnar den och möts inte bara av en utan tre speglar! Ett pampigt sminkbord för en riktigt stjärna. This is so me.

Ikea, we have a date first thing on monday!

onsdag 13 maj 2009

Kärringvarning...


Har nu inhandlat bokstäver på (hör-och-fucking-häpna) PANDURO till lillans rum. Jag har även köpt färg och jag ska måla dem själv hahaha. Snart syr jag väl våra egna kläder eller något. How did I end up like this? Efterlyser nu bara ett E. Vad är man för slags mamma? Jag kan för fan inte ens stava till min dotters namn F L I C I A.

tisdag 12 maj 2009

Vill ha....





Barnmöbler från Oliver Furniture, ett måste i barnrummet....

tisdag 10 mars 2009

Ooh happy day

It's over. Mina tapet hunting days are so finnally over. For now at least. Inga fler diskussioner med L om färg, form och estetik, inga fler pärmar, inga fler barnvagnsturer uppför den där jäkla backen upp till Fredells. Jag har nu äntligen beställt tapeter! Jag är därmed ett litet steg närmare slutet på detta inredningsinferno. Jag kan inte förstå mig på folk som köper renoveringsobjekt och som klarar av att bo där samtidigt som de bygger och renoverar. Själv så har jag fullt upp med att välja rätt inredning och ändå är vår lägenhet helt nyproducerad.
Här kommer några snodda bilder på tapeterna. You like?







Vidare ser jag fram emot 4 timmars non-stop tv tittande ikväll. Rosing, desperata hemmafruar, Cristine och Samantha. Skulle jag lägga till en två-tre cosmopolitan på det så skulle jag verkligen få en helkväll. So long for now.

torsdag 5 mars 2009

Still stuck in wallpaper hell....

Sitter här med två pärmar med diverse olika tapeter och blir tunnhårig bara att titta igenom dem. Jag behöver hjälp. L jobbade med Roomservice ett par säsonger men det gav tydligen inte förtur till att få delta i programmet. Damn it, jag skulle verkligen behöva profesionell hjälp just nu. Vill egentligen bara slänga ut allt som heter möbler & inredning, allt från soffa till tallrikar. Det känns som om allt vi har köpt på oss under åren är bara så fel fel fel. Vill bara börja om från början och backa tiden till den 16 april 2007, datumet då vi flyttade in, och göra som tjejen i 3G reklamen. Bara flytta in med min laptop, mitt trådlösa internet och köpa nytt.
Om livet ändå var en reklamfilm?! Vilken skulle du välja att leva i? Jag kan bara komma på sådana som jag skulle passa mig för, jag vill INTE vara någon av kvinnorna med diarré, munsår eller svamp i underlivet. Dom brudarna är det riktigt synd om. Hur jobbigt att det inte att förknippas med dessa besvär hela tiden. De kan ju inte direkt få mycket ragg på krogen. So hunny bunny, what do you do for a living, you look familier? Eeeh I'm the poor sucker with diarrhea on every fucking comercial break...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...