Visar inlägg med etikett resa med barn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett resa med barn. Visa alla inlägg

måndag 12 mars 2012

8 dgr kvar!



På tisdag nästa vecka bär det av till Ras Al Khaimah, för en veckas avkoppling. Ludde har nu jobbat hela 23 dagar i sträck och jag är tröttare än vanligt. Jobbet, barnen, pluggande och träningen har blivit lite väl mycket och det är skönt att alla uppsats uppgifter på controller kursen jag läser kommer att vara avklarade innan vi åker. Hemtentan är ett senare problem. Att jobba under föräldraledigheten har kanske inte varit det smartaste valet jag gjort, samtidigt är det otroligt skönt med de extra pengar jag får varje månad. Än så länge fungerar det någorlunda, och tack vare detta planerar jag att vara ledig till Januari 2013 om inte ett nytt och fräsch jobberbjudande dyker upp.


Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa, där vi kommer att bo, är en ren sola bada resort. Dte ska bli så skönt att bara koppla av med tjejerna. Jag hade hoppats på minst två veckor i Thailand men det gick tyvärr inte att få ihop till detta med Luddes företag. Det ska bli riktigt spännande att åka just dit eftersom Dubai ligger ca 1h därifrån. I framtiden när tjejerna är lite större kommer vi nog åka till Dubai direkt istället men för den här gången, då vi inte vet hur det är att resa med två små kändes det här alternativet mycket tryggare. 

Veckan är annars fullspäckad, jag ska köra hela 3 st PT pass plus att jag ska hinna springa 3 gånger och  så måste jag bara gå på mitt nya Zumba pass på torsdagar...och just det på tisdag ska min goda vän Ursula och jag göra upp i ringen. Eftersom kvinnan tränade karate i många många år kommer jag nog åka på väldigt mycket stryk är jag rädd men då beach 2012 närmar sig måste alla gravidkilon och lite till bort. No more excuses!!

söndag 7 mars 2010

Egypten




Då var årets semesterresa bokad. I år bär det av till Egypten hela 2 veckor med några goda vänner och deras lilla dotter. Detta är verkligen några mycket goda vänner måste jag poängtera. De har verklingen gjort allt i sin makt och lobbat så att vi ska ta semester samtidigt. Att folk inkluderar en är alltid uppskattat. Det ska bli väldigt roligt att se våra småtjejer leka ihop i både pool, hav och minidisco. Jag ser så framemot solen, värmen och sällskapet! De har redan varit i Egypten ett par gånger och kan verkligen ALLT man behöver veta för att kunna trivas och inte gå på en massa turistfällor (om nu detta är möjligt). Vi hade sedan tidigare redan bokat in Egypten över jul och nyår och eftersom det nu visat sig att det inte blir några pengar tillbaka för den resan med det bolaget får vi nu kanskke boka om den och åka tillbaks till Thailand eller något. Det känns iaf som ett senare problem. Ett annat plus i kanten är sedan att Ludde har sin gamla vän som jobbar som dykinstruktör.

onsdag 7 oktober 2009

Hemma

Jupp, nu e vi tillbaka. Lite brunare, lite pankare och ganska glada. Allt har gått bra, flygresan med Feli, maten med Feli. THANK GOD for Pad Mama säger jag bara. Jummy Jummy. Den ultimata maten för barn som vill äta själva!
Feli pratar tydligen thai by the way. Hennes favorit uttryck för mat och dryck "nam nam" betyder tydligen vatten på Thai vilket innebar att hotell och diverse restaurang personal rusade snabbare än snabbast för att hämta vatten åt henne varje gång. Great tyckte vi och kap kom kaa-de alla dessa underbara gratis barnvakter som dök ut med 5 minuters mellanrum.
Alldeles strax ska vi besöka Feli dagis. Det känns spännande och skrämmande på samma gång, konstig känska. Antar att det är mitt kontrollbehov som nu gör sig påminnt.

söndag 20 september 2009

Åka nu nu nu...snälla?

Nu är det ca 10 timmar kvar tills jag får sätta mig på det där förbaskade planet som går hela vägen bort till solen, värmen, fruktiga drinkar och god mat. Det känns som om jag väntat 4 ever. Vänta nu. JAG HAR väntat 4-ever. Oron över nattflygningen sitter kvar. Men värsta är oron över landningen, kommer Felis öron orka med? Eller snarare kommer vi komma ut levande med tanke på medresenärerna och Feli skrik?
Jag ska aldrig mer boka ca 3 månader i förväg. Att vänta is not exactly my virtue, impatience is more my kind. A ja, taxin är förbokad til kl 18. Men först ska vi bara på ytterligare ett barnkalas mellan kl 13 - 15. Nu är det lilla Lisens tur och sedan har nog alla Felis kompisar fyllt 1 år. Underbara kiddz, vem kunde tro att vi samtliga mammor skulle klara det här första året?

onsdag 16 september 2009

4

4 dagar kvar...undrar hur om man kan gå ner 4 kilo exakt runt mage på 4 dagar?
Jag börjar bli orolig inför själv resan. 11 timmar med Feli på ett plan. Hennes nattskräck kommer ge våra medresenärer mardrömmar i flera år framöver. Undrar hur många som kommer tycka vi är världes sämsta föräldrar som reser sådääär långt med ett litet barn? Bara för att vi vill sola, bada och dricka piña colada liksom. Undrar hur många som kommer tycka att Feli är en äkta skitunge? Bäst att köpa öronproppar till folket som vi kan dela ut gratis....eller så tar vi betalt för dem i rent utpressningssyfte. Hmmm, kanske kan tjäna ihop till semesterkassan trots allt?
Jag längtar så jävla mycket att jag håller på att spricka!

onsdag 9 september 2009

Kata..

Kata, Kata, Kata
.....förberedelserna fortsätter. Har nu inhandlat Sunblock's Sunshade till Felis nya vagn. Hoppas därmed kunna skydda mini-grisen så pass att hon inte bränner sig alltför mycket.

OBS! Det är inte Feli på bilden. Mitt barn är inte grisfärgad även om hon kallas för mini-grisen!!!




måndag 15 juni 2009

Pass & Paradise

Idag har vi varit hos polisen och lämnat in en passansökan. Felis passansökan!! Man måste vara ute i god tid. Och kan man inte planera för mycket när man ska resa med barn har jag förstått....

Idag fick L även erbjudan om att åka ner till Mexico i höst för en nystart av "Paradise Hotel". Kan ni fatta, förnedringstv:ns era är tillbaka! Själv tyckte jag väldigt mycket om Barens första och andra säsong. Det har sedan visat sig att Ludde jobbade med dessa program med. Iaf, jag skulle inte stoppa L om han tackar jag till detta eftersom detta innebär att Feli och jag bara måååååste följa med. Who knows om gudarna är med mig så kanske vi flyger från Thailand direkt till Mexico haha!
Ja, drömma kan man ju alltid göra.

söndag 14 juni 2009

Kata beach


Bokningsavgiften för Thailandsresan är nu betald! I'm such a happy camper now. Ok, vi åker förvisso inte förrän i september och mycket kan hända innan dess MEN än så länge så går allt som planerat. Jag är väldigt förvånad av hur lätt det var att övertala L att åka. Antar att branden i vår lägenhet fick honom att äntligen förstå att jag behöver ett litet break. Jag räknar med att jag inte kommer kunna ligga på en hängmatta hela dagarna. Jag kommer nog snarare jaga en liten kotte runt poolen (Fattar ni Feli kommer exakt vara 1 år och 1 månad när vi åker) men miljöombytet, värmen och det faktum att jag kommer ha en hel kontinent mellan oss och xxx betyder ALLT!!

Kata, Kata, Kata Åååh vad jag längtar!!!

fredag 5 juni 2009

Kata beach, here I come

Asien - Thailand - Phuket - Kata beach...

Så tänker jag avsluta min föräldraledighet. Sol, bad och god mat i två veckor! Nada más, nada menos. Nu är resan reserverad och jag väntar bara på skatteåterbäringen för att betala in allt hux flux...

Nu vill jag ha era bästaste Thailandstips....

lördag 11 april 2009

5 saker jag inte gör om på semestern...

5. Glömma necessären innehållandes det livsviktiga sminket som får mig att se ut som en halv-människa. Tur att det var påsk och att andra var utklädda till påskärringar, då smälte man liksom in litegrann. Detta är resultatet när man tvingas dela resväska med både man och barn. Your shit get lost all of a sudden och ingen (läs: Ludde) vet vart det tagit vägen...

4. Åka till Köpenhamn i syfte att besöka butiker som Chanel & Louis Vuitton på en skärtorsdag. Danskar är antingen bara för jävla religiösa eller så är de förbannat jävla lata. Allt var stängt och det enda som hade öppet var "västerlångatan-typ-affärer". Resultatet av dettainnebar no shopping for me + one happy Ludde.
3. Turista runt i högklackade skor. Give it up Lily, du är inte 22 längre, benen TAR STRYK!


2. Byta bajsblöja i baksättet på den nya bilen....do you need any more details for this one? Bajs + baksäte= Big time Shit + många andra fula svordommar.


1. Ta in på hotell där kriminella aktiviteter pågår. En man omkom på hotellet där vi bodde, oklart om det var ett självmord eller mord. I vilket fall som helst så var det otroligt tragiskt. Man ska av ålder och inte av andra orsaker vad det än var. Sedan var det lite läskigt med så mycket poliser och kriminaltekniker överallt.


Summa sumarum så hade vi en fin fin semester, det var mysigt, trevligt & skönt att få komma bort från Sthlm och alla "påsk måsten" som att tvingas umgås med den ingifta släkten. Bo på hotell borde man för övrigt göra lite oftare, någon bäddar sängen åt en, en annan fixar frukosten och en tredje (Läs: L) betalar för shopping mm. Underbart! La vita e bella!

fredag 6 februari 2009

Fredag...

Fredag. Besök på kontoret. Thai take-away. Underbar dotter. Packnig inför morgondagens tripp till Göteborg. Let's Dance på TV ikväll. Vinka hejdå till L.
Nu: Äta pad-thai *mums* samtidigt som jag letar hotell i New York och oroa mig för hur f-n jag ska komma på och av tåget till Göteborg med en bebis, barnvagn och packing på egen hand?! Det ska bli kul att bo på 4 stjärnigt hotell iaf. Det kanske jag kommer att behöva efter resan.
Ta ta/L

onsdag 4 februari 2009

New york, new york....

Har inte hunnit skriva på ett par dagar eftersom det händer så mycket hemma. New York resan som jag tidigare pratat om blir av under månadsskiftet april-maj. Sitter därför och kollar in diverse hotell som skall ha alla de bekvämligheter som mina kära L kräver. Som den äkta globetrotter han är så är endast det bästa gott nog. Me, I'm more of a location, location, location type of person. Därför älskar jag och trivs bäst i Midtown Manhattan. Då har man lika långt till allt liksom. Sedan har vi Feli. Resan får inte bli en plåga för henne. Även om hon inte kommer få så mycket utav den. Vart hittar man en sulky där Feli kan sitta och titta på oss och inte rakt fram? Och sist av allt...hur stor kommer skadan på mitt kreditkort att vara innan jag ens kommit iväg?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...