Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fest. Visa alla inlägg

fredag 4 november 2011

Fredagkväll....




Har avnjutit en utomordentligt god middag på Restaurang Imperiet. Maten vad superb och servicen var verkligen oklanderlig. Det trevliga sällskapet med min goda vän var dock det allra bästa. Diskussionerna om jobbet, karriären, träningen och drömmarna om framtiden avlöste varandra, vi kan verkligen snacka skit till det oändliga min vän Ursula och jag. 
Jag har skrattat, nej jag har asgarvat, njutit, drömt och njutit lite av allt den goda kvällen hade att erbjuda. Livet som mamma är stundvis ganska tuff och därför välkomnas stunder som denna otroligt mycket.  Jag längtar redan efter nästa dinner date!

Imorgon väntar dock en svettig date men min nya bästa vän...le grand löpband....jag hoppas han läser detta och kör extra hårt med mig, jag har ju fuskat lite trots allt, men om man har gått ned hela 3,6 kg som jag hittills gjort så förtjänar man en kväll som denna. Inte sant? 


onsdag 26 augusti 2009

Tant Malin...

Igår: Shopping med underbara Olivia & sockersöta Miranda
Idag: Färga håret och få besök av världens bästa Carola. Mamsen ska fixa hennes naglar inför vännernas bröllop i helgen.
Imorgon: Jobb och AW, men inte vilket AW som helst utan jag har glädjen, nöjet och turen att få gå ut och busa med tant Malin. Ska på någon form av tillställning med mat och spelning av självaste Timbuktu. It's gonna be great. Malin sprider äntligen lite av sin stjärnglans & glamour över den här övertrötta lattemorsan. This is something to celebrate. Jag ser endast EN negativ grej med detta och det är att jag nu måste uppdatera min garderob från våren 2007 till hösten 2009 och det pronto! Svarta-mamma-tights med gröt fläckar lite här och där går bara inte. Hur fixar man en media-look på ett par timmar och framför allt hur fan trollar man bort spåren av vad en graviditet gjort med ens mage?

söndag 23 augusti 2009

Grattis Felicia 1år.

Oh f*ck me Jesus, not one but twice säger jag bara. Kalas nr 2 är nu avklarat och jösses vad mycket vi har stressat och slitit. Summerar helgen med orden, trött, glad och innerligt tacksam.
Det var ett tag sedan jag skrev och detta beror på att världens vackraste har fyllt 1 år! Vi haft 2 olika kalas. I en barnfamiljvärld betyder detta minst 4 kg pastasallad, 3 hemlagade tårtor, x-antal ballerinakex och många många liter kaffe & läsk. Vi har verkligen haft en helt underbar helg. Alla vi älskar och tycker om har mer eller mindre varit här. Vi hade en del bortfall pga av förkylningar osv men underbara som alla våra vänner är har de ändå skickat med gåvor och/eller uppmärksammat vår lilla dotter på ett eller annat sätt. Jag är så tacksam att jag har Er alla i mitt liv. Felicias första år har varit så mycket rikare tack vare er min underbara familj, alla fina mammor, nya & gamla vänner, jag såå tacksam och djupt rörd.
Can you ask for more? Nope I don't think so. Underbara vänner, underbara gåvor och en alldeles underbar 1 åring. I'm truely blessed. Thank you all!!!

lördag 1 augusti 2009

Partytime!

Ikväll kommer jag att fira min födelsedag för första gången på många många många år! Utekvällen med min underbara Carola gav mig blodad tand. 3 flaskor rosé och 2 cosmopolitan och damn it I was young and restless again. Kvällen med Carola was by far den bästa utekvällen på länge. Vi pratade om stort och smått. Vardagliga bestyr och det som ligger närmast hjärtat. Jag är glad att jag har en vän som Carola, som trots det att jag själv inte varit den bästaste på att höra av mig osv så har hon liksom bara gått och väntat på att jag ska behaga att göra det utan att för den sakens ta åt sig som så många andra har gjort genom åren.

Nu måste jag skynda mig att plocka undan och diska så att jag sedan får åtminstone en halvtimme i badrummet för mig själv. Ludde ska fixa maten. I just have to look gorgeous you know :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...