Visar inlägg med etikett barn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett barn. Visa alla inlägg

söndag 23 augusti 2009

Grattis Felicia 1år.

Oh f*ck me Jesus, not one but twice säger jag bara. Kalas nr 2 är nu avklarat och jösses vad mycket vi har stressat och slitit. Summerar helgen med orden, trött, glad och innerligt tacksam.
Det var ett tag sedan jag skrev och detta beror på att världens vackraste har fyllt 1 år! Vi haft 2 olika kalas. I en barnfamiljvärld betyder detta minst 4 kg pastasallad, 3 hemlagade tårtor, x-antal ballerinakex och många många liter kaffe & läsk. Vi har verkligen haft en helt underbar helg. Alla vi älskar och tycker om har mer eller mindre varit här. Vi hade en del bortfall pga av förkylningar osv men underbara som alla våra vänner är har de ändå skickat med gåvor och/eller uppmärksammat vår lilla dotter på ett eller annat sätt. Jag är så tacksam att jag har Er alla i mitt liv. Felicias första år har varit så mycket rikare tack vare er min underbara familj, alla fina mammor, nya & gamla vänner, jag såå tacksam och djupt rörd.
Can you ask for more? Nope I don't think so. Underbara vänner, underbara gåvor och en alldeles underbar 1 åring. I'm truely blessed. Thank you all!!!

tisdag 19 maj 2009

Feberyra....

En tredje tand har dykt upp i Felis glada lilla mun. Den här nya tanden verkar dock bli en besvärlig liten jävel då Feli har haft hög feber precis hela natten och inga alvedonsuppar har hjälpt. Tackar nu apotekstanterna som rekomenderade jordgubbsmakande Panodil då jag sällan har sett feli äta något så snabbt.

söndag 10 maj 2009

Feli på promenad med sin gåvagn....

Igår var en stor dag. Feli greppade tag i gåvagnen och trampade iväg på en ganska lång promenad runt om i lägenheten! Själv stod jag bara och stirrade på tanten och inväntade ett platt fall framåt. But no no. Feli har bestämt sig för att börja gå utan mammas stöd 8 och 1/2 månad gammal. När jag nu greppar tag i hennes små händer, vrider och vänder dem ur mina. Hon vill gå själv...eller med sin vagn.
Eftersom jag nästa hoppas att det vara var en engångsgrej testade vi idag igen och lika självsäkert greppade hon tag i den och klampade runt som en liten tant med rulator. Hon så nöjd och ler stort och visar sina två tänder även hon svajjar när det går lite för snabbt framåt...Åh Feli min Feli, please stop growing up so damn fast!!!

fredag 13 februari 2009

Ny dag, nya tag...

Fredag den 13. Idag tänker jag inte göra ett skit. Senare idag tänker jag glömma allt som har med GI att göra och beställa hem en Pad Thai take-away. Det ska ätas framför Let's Dance på tv och jag tänker dansa runt i vardagsrummet med Felicia i famnen medan vi hejjar på Laila Bagge. Tjejer måste hålla ihop och coola morsor á la Laila inspirerar mig.
För övrigt så har Feli har fortfarande feber. Hon sov mycket dåligt i natt. Hon vände och vred på sig och letade efter mig i sängen mest. Varm som en kamin var hon och Alvedonen hjälte inte ett dugg. Lite gulligt var att hon blev lugn när vi kramade om varandra iaf. Nära, nära, riktigt nära skulle vi sova enligt henne och bara då var det bra. Det är skönt att Feli tycker att jag är trygg för jag låg och grät mig själv till sömns av ren desperation efter hon hade somnat. Jag har en tendens att alltid tro det värsta om allt. Jag vet att detta är en harmlös reaktion på vaccinationen MEN likförbannat så blir jag så j-kla stressad. Dags att bita ihop och köra. Fake it until you make it....om jag låtsas vara en stark mamma så kommer Feli också att tro det.

tisdag 3 februari 2009

Första tanden...

Vaknade kl 05.30 helt jävla pigg. Vad är det här för skit? Ska jag bli en morgonmänniska nu? Jag vägrar börja dyka upp på jobbet kl 07 samtidigt med alla andra mammor. Jag har ett rykte att tänka på liksom! Alla vet att jag kommer kl 09.30 som tidigast (Alltså då jag börjar jobbar, nu är jag leeeeedig!)
Livet är så spännande just nu, nästa så jag tror mig själv när jag skriver det. Felicia håller på att få sin första tand, vilket innebär att hon inte är Little Miss Sunshine direkt. Hon ska bäras och underhållas hela tiden, och så tuggar hon på allt, mest av allt min haka. Antar jag på allvar nu MÅSTE sluta amma, annars kommer jag att få ordna en bar-mitzva för mina nipples. AJ!! Fuck, jag som inte ens orkar laga mat till mig själv liksom.
Dagens shout out går till Brunetthella som våndas i smärta efter att ha lagt sig under kniven helt frivilligt. Mrs Hell, tänk på att du aldrig mer kommer få halsfluss igen.
Ta Ta/L
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...