Visar inlägg med etikett Let's Dance. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Let's Dance. Visa alla inlägg

fredag 27 mars 2009

Fredagkväll...

Fredagkväll. Ni vet vad det betyder. Let's Dance Final. Jag hoppas att Laila vinner. Hon har verkligen gått in för att tävla, sedan så måste vi mammor måste hålla ihop helt enkelt. Magnus, den stora, vita jättegorillan är också bra, men inte lika bra som Laila.
Fredagen kom annars inte med så många överaskningar. Har shoppat klart på Cozy Vanilla nu när butiken stänger på söndag. Köpte med mig en snygg svart jacka från Rützou, ett vitt basiclinne från Hunkydory och lite annat smått och gott. Det är jättetråkigt att så många butiker stänger i Sjöstan. Men sådan är marknadsekonomin, endast de stora kedjorna överlever.
Vi äntligen fått hem våra tapeter, nu måste jag hitta en seriös målare som kan utföra jobbet. Vad det gäller det sociala planet så har vi hängt en stund med grannen och världens gladaste Charlie. Deras besök är alltid lika trevligt och uppskattat.
Nu tillbaks till soffan och Let's dance. L försöker få Feli att somna till chilensk barnmusik, att höra honom kämpa rytmerna och sina påhittade ord som låter spanska enligt honom är underbart. Önskar jag kunde sitta med i sovrummet med Feli vägrar somna om jag är med därinne.

fredag 13 mars 2009

Fredagkväll och Let's Dance

Kollar på Let's Dance och gråter över vad deltagarna gör med salsan. Det finns inga ord som kan förklara hur illa det ser ut. Laila Bagge är i vanliga fall min favorit MEN hon var alldeles för nervös inför kvällens program, det syntes på långa vägar. Hon får dock plus då koreografin var svårt, jättesvårt faktiskt men tyvärr så hon fick aldrig in rätt takt eller känsla. Det den gamla skatan, muskelmannen och det rödhåriga skämtet gjorde på dansgolvet gav mig cancer i ögonen. Vart var rytmen? Vart var känslan? Danserna skrek salsaskola. No feeling. Framför allt så saknade jag MACHO idealet i salsan. Män ska inte se ut som maricones när de dansar. De ska styra, äga och förföra dansgolvet, sin partner och publiken. Morgan dra in magen och dansa INTE som en kvinna nästa gång snälla. Du har förstört salsan för evigt för mig!

fredag 13 februari 2009

Ny dag, nya tag...

Fredag den 13. Idag tänker jag inte göra ett skit. Senare idag tänker jag glömma allt som har med GI att göra och beställa hem en Pad Thai take-away. Det ska ätas framför Let's Dance på tv och jag tänker dansa runt i vardagsrummet med Felicia i famnen medan vi hejjar på Laila Bagge. Tjejer måste hålla ihop och coola morsor á la Laila inspirerar mig.
För övrigt så har Feli har fortfarande feber. Hon sov mycket dåligt i natt. Hon vände och vred på sig och letade efter mig i sängen mest. Varm som en kamin var hon och Alvedonen hjälte inte ett dugg. Lite gulligt var att hon blev lugn när vi kramade om varandra iaf. Nära, nära, riktigt nära skulle vi sova enligt henne och bara då var det bra. Det är skönt att Feli tycker att jag är trygg för jag låg och grät mig själv till sömns av ren desperation efter hon hade somnat. Jag har en tendens att alltid tro det värsta om allt. Jag vet att detta är en harmlös reaktion på vaccinationen MEN likförbannat så blir jag så j-kla stressad. Dags att bita ihop och köra. Fake it until you make it....om jag låtsas vara en stark mamma så kommer Feli också att tro det.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...