Hösten verkar vara på ingång på fullaste allvar och det är dags att fylla båda flickornas garderober med varma och mysiga kläder. Hittade dessa koftor på KappAhls hemsida och eftersom jag aldrig har shoppat barnkläder där tidigare så jag blev väldigt positivt överraskad. I morgon tänker jag leta upp närmaste KappAhl och se om jag kan hitta dessa. Wish me luck! |
Visar inlägg med etikett shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett shopping. Visa alla inlägg
söndag 14 augusti 2011
Vill ha!
måndag 25 juli 2011
Färg och Form

Det enda vi har kvar att ordna inför den nya bebisens ankomst är skötbordet. Jag har därför bestämt mig för att handla skötbordsdyna och tillbehör från Färg och Form.
Jag har nu fått tag på alla delar ur bilden bredvid utom den svarta hängförvaringen så idag bär det av in till stan och Mique. Wish me luck, förhoppningsvis har de denna inne något de flesta återförsäljare på nätet verkar ha missat.
lördag 23 juli 2011
I väntans tider....
Ja, inom 1-2 veckor har vi Felicias lillasyster här. Inte en minut senare får hon komma för att vakna kl 04-05 med kramp i vaderna är inte det roligaste jag vet....
Saker kommer dock vara annorlunda den här gången. Amning ska undvikas till 99%, napp från dag 1 och nej vi ska inte vara 4 pers. som sover i en 160 cm säng....vi får se hur det går....
måndag 29 mars 2010
Sjukstugan vår....
...innebär en uppsving i HM's kassa. Jag är uttråkad och jävligt täppt i näsan. Feli sover igen, eftersom hon inte har ätit ordentligt sedan i fredags orkar hon inte leka eller busa, måtte magsjukan gå över nu så att hon får tillbaka sin apetit och energi....

Fyndade nyss en somrig liten klänning till mig själv från HM's Garden Collection och en söt liten vit blus till Felicia. Felicia får lite väl mycket vita kläder just nu, undrar vem som kommer bli mest besviken....Ungen som inte får leka i sandlådan, inte gunga eller springa runt på gräsmattan eller mamman som inte får bort av allt det ovan nämda?

lördag 27 mars 2010
Online Shopping

Världens vackraste har fått kräksjuka för 4:e gången denna vinter så dagens miniplask blev snabbt inställt. Jättetråkigt eftersom hon vill bada varje dag när jag hämtar henne från dagis då badhuset ligger 100 m från hennes förskola.
Vidare fick jag även avboka dagens efterlängtade 3 timmars Yoga & Meditationskurs, and that folks without a refund! Likaså gick drinkdejten with my nr 1 gals Yodit & Marija åt skogen. Sist blev de båda smittade så nu vet de bättre och håller sig undan. What to do, jag tröstshoppar på nätet. Hittade den här underbara byxdressen till Feli som kommer bli en absolut favorit i sommar. Jag har för första gången har jag tagit 5 semesterveckor i sträck och Feli och jag kommer spendera 2 av dom i Stockholm på egen hand. Jag vet att Ludde kommer jobba jobba jobba även om han själv inte erkänner det nu. Jag ser fram emot en massa pick-nicks i Vasaparken med Milo & Daniela, promenader med Miranda & Olivia, skansenbesök bland alla turister och en massa häng med mammorna i huset.
tisdag 21 juli 2009
Dagens shopping
Det underbara med att jobba är faktiskt att man under lunchen faktiskt kan shoppa. H&M har fått sig ett besök idag då fröken Feli behöver lite nya plagg inför Thailand & dagisstarten i höst. Det blev mycket rosa och en del Hello Kitty. Girly Girl. You're gonna look so cute! Återkommer med bilder.
fredag 3 juli 2009
Something new...

Something old, har jag redan = L, Something NEW behöver jag verkligen unna mig...det andra something borrowed and something blue får jag fixa sen...
Som sagt, en brudklänningen är inte nummer 1 på min lista Men ett par Manolo vill jag verkligen ha! Dom i bilden ovan är bara så söta. London, Madrid eller New York. Vilken av dessa städer måste jag besöka för att få tag på ett såna här darligar???
Som sagt, en brudklänningen är inte nummer 1 på min lista Men ett par Manolo vill jag verkligen ha! Dom i bilden ovan är bara så söta. London, Madrid eller New York. Vilken av dessa städer måste jag besöka för att få tag på ett såna här darligar???
fredag 22 maj 2009
Dagens shopping....
Har haft en superdag idag. Köpte trots allt en liten ögonkräm från MaryKay även om ekonomin egetligen inte tillåter det men men....a girl's gotta do, what a girl's gotta do inte sant? Och jag måste se fräsch ut nu när jag är ute och söker nytt jobb!Vi har även passat på att träffa Tina, som är gift med Feli's gudfar, som för övrigt får barn i augusti. Vi hamnade på Cervera i Sickla och det blev lite nya Eva Solo prylar till hemmet. Åtta nya glas och en svart kylskåps karaff. We just love Eva Solo.

söndag 17 maj 2009
Felis första skor...
Feli använde dem igår för första gången på kusin Rasmus namnceremoni. De var ingen höjdare på gräsmattan men fungerade bra inomhus. Eller det kanske är Feli som är ovan att gå i dem ännu. Vad vet jag, det är inte jag som är Barnskospecialist...
tisdag 12 maj 2009
Min nya nalle...

Ovan: Voilà! En snodd bild på min nya Sony Ericsson w715, en underbar liten musikmobil. Hela jag må skrik YES I'm a wanna-be ungdom men det skiter jag i! Med den här mobilen kommer jag stänga ute alla oljud och ändå hålla koll på alla mina samtal. Så kära vänner nu kommer jag ha ytterligare ett nummer jag inte svarar på. Kameran får lite minus men det känns som om jag har tillräckligt många bra bilder på Feli redan.
lördag 18 april 2009
Man ska aldrig säga aldrig...
Efter att ha betalat onödigt höga överpriser i den lokala leksaksbutiken blev jag arg. Men när butiksägaren på detta var otroligt oförskämd blev jag ännu argare och lovade mig att aldrig mer handla i den där butiken vars namn jag inte tänker uttala. Jag lovade mig själv att aldrig mer ens titta åt det hållet, men vad gör man när man har lite tråkigt och lite extra pengar att spendera? Ja förr i tiden hade skor varit en självklarhet, numera väljer jag att spendera allt på min lilla Feli.
På bilden ser ni lilla tanten men sin nya favorit lekis. En tillsynes helt onödig träleksak men oj vad den underhåller henne i bilen, i vagnen, vid matbordet ja överallt. Alla hjärtan har olika detaljer som hon noggrant undersöka med sitt lilla pekfinger. Det är skallror, speglar och målade mönster, she loves it! Så nu gör jag lite gratisreklam för tyska HABA som har hållt både mig och lilla Feli så nöjda idag. Och den där butiken jag aldrig mer tänkte besöka...ja den kommer jag nog gå tillbaks till alldeles för snart är jag rädd.
fredag 27 mars 2009
Fredagkväll...
Fredagkväll. Ni vet vad det betyder. Let's Dance Final. Jag hoppas att Laila vinner. Hon har verkligen gått in för att tävla, sedan så måste vi mammor måste hålla ihop helt enkelt. Magnus, den stora, vita jättegorillan är också bra, men inte lika bra som Laila.
Fredagen kom annars inte med så många överaskningar. Har shoppat klart på Cozy Vanilla nu när butiken stänger på söndag. Köpte med mig en snygg svart jacka från Rützou, ett vitt basiclinne från Hunkydory och lite annat smått och gott. Det är jättetråkigt att så många butiker stänger i Sjöstan. Men sådan är marknadsekonomin, endast de stora kedjorna överlever.
Vi äntligen fått hem våra tapeter, nu måste jag hitta en seriös målare som kan utföra jobbet. Vad det gäller det sociala planet så har vi hängt en stund med grannen och världens gladaste Charlie. Deras besök är alltid lika trevligt och uppskattat.
Nu tillbaks till soffan och Let's dance. L försöker få Feli att somna till chilensk barnmusik, att höra honom kämpa rytmerna och sina påhittade ord som låter spanska enligt honom är underbart. Önskar jag kunde sitta med i sovrummet med Feli vägrar somna om jag är med därinne.
torsdag 19 mars 2009
T som i torsdag..
Effektivare än effektivast har mottot varit idag. Har jobbat intensivt med min mans lilla firma idag, bankmötet fick mig att känna mig extra viktig. Sedan har jag även fått premiärköra vår nya bil till Sickla för att spendera en del av hans pengar. Alldeles strax ska jag styra kosan, inte hästen och nej inte kossan som jag annars brukar säga, mot Odenplan. Jag har nu hela 3 1/2 barnfria timmar med Fröken Andersson framför mig. It's gonna be great. Jag hinner bli både full och nykter på den här tiden.
Dagens shoppingkasse innehåller ett fotoalbum från Bookbinders design. Nu ska de cirka 2 000 bilder vi har tagit på Feli dokumenteras. Sedan passade jag på att köpa lite basplagg och smink på H&M. De har 10% discount. Lika bra att passa på inte sant?
tisdag 10 mars 2009
Ooh happy day
It's over. Mina tapet hunting days are so finnally over. For now at least. Inga fler diskussioner med L om färg, form och estetik, inga fler pärmar, inga fler barnvagnsturer uppför den där jäkla backen upp till Fredells. Jag har nu äntligen beställt tapeter! Jag är därmed ett litet steg närmare slutet på detta inredningsinferno. Jag kan inte förstå mig på folk som köper renoveringsobjekt och som klarar av att bo där samtidigt som de bygger och renoverar. Själv så har jag fullt upp med att välja rätt inredning och ändå är vår lägenhet helt nyproducerad.
Här kommer några snodda bilder på tapeterna. You like?
Vidare ser jag fram emot 4 timmars non-stop tv tittande ikväll. Rosing, desperata hemmafruar, Cristine och Samantha. Skulle jag lägga till en två-tre cosmopolitan på det så skulle jag verkligen få en helkväll. So long for now.
lördag 7 mars 2009
Lördagslyx...
Idag shoppade jag till mig själv för ovanlighetens skull. Det blev en väldigt enkel, vit tunika från Twist & Tango. Den kändes vårig och fräsch och det är precis vad jag behövde efter 2 dagars feberyra. Gotta love, love, love it - den är alldes mjuk, underbar och skön! L undrade självklart om det var ett nattlinne jag var på väg att handla. Dumb ass, ibland är det tur att jag älskar honom för min killer instinkt vill verkligen ta över i vissa lägen. Jag är dock ganska glad att hans tycke och smak inte påverkar mig. Om ni bara visste vilka saker han kunde komma med i present back in the days när vi bara var pojk- och flickvän. Har ni hört talas om väskan jag fick sommaren 2007? Den förtjänar ett alldeles eget blogginlägg ska jag ta och berätta...
För övrigt så sover familjen sedan länge så jag dricker ett glas vin och njuter av dagens inköp. Det känns otroligt lyxigt att få dricka ett glas rött iklädd i en vitt tunika utan att riskera att ett par snabba och ovanligt långa men ack så små armar kommer farandes och välter allt. Feli, min underbara Feli. You came and you changed my world. Lördagskvällarna förr spenderades onekligen någonstans på Stureplan, där fick samtliga plastic fantastic kort fick sig en rejäl omgång. Nu är livet väldigt annorlunda. Inte sämre, bara annorlunda.
Här ser ni en bild på vackraste Feli i sin sockersöta klännning från Danska tinekhome som jag köpte igår. Gotta love it even more. Jag längtar så fruktansvärt mycket efter våren och sommaren. Det kommer att bli underbart att se min lilla tjej leka med sina kompisar på innergården. Att klänningen i fråga är en Dry clean only gör väl inget.
söndag 1 mars 2009
Älskling, vi är med bil...

I kampen om vem som tar mest vuxenpoäng innan man dör så har L och jag tagit ytterligare ett språng...
Man är grymt vuxen och seriös om man ger upp en veckas semester till NYC för att familjen ska få åka i en sprillans ny bil *suck* Ja, ni fattar väl ganska snabbt att detta inte var mitt påhitt. Jag känner inte igen mig själv längre. Vart tog spontana-galna-älskar att sätta sprätt på alla pengar-Lily tagit vägen? Vad kommer näst? Cykla till jobbet iklädd i reflexväst och cykelhjälm också? Vart är livet på väg?
Ett plus i kanten är att L ska få betala för min Marcväska och min Nespressomaskin eftersom stackars jag inte får resa på ett tag nu. Visst är det synd om mig?
lördag 14 februari 2009
Bra för Sverige...
Idag har familjen varit bra för Sverige. Vi har shoppat. L och Feli handlade kläder på våra fin fina lokalbutiker i Sjöstan medan jag inhandlade träningskläder. För vem f-n vill köpa nya kläder nu när man ser ut som Barbapappa i kroppen?
Övrigt: L kom hem då Feli varit så dålig. Feli såg då till att bli frisk och nu tror L att jag bara överdrev. Jag bokade om tiden hos frisören till tisdag men blir nu tvungen att boka om igen....frågan är bara om jag ska vara mörk á la Selma Hayek eller slingad á la Jennifer Lopez?
Så gott folk, gör ert för svensk ekonomi nu och lätta på plånboken, ut och shoppa like there is no tomorrow!
söndag 25 januari 2009
Söndagsmys
Idag har Feli och jag haft södagsmys på egen hand då L jobbar med ett nytt tv-program som ska handla om livet på Arlanda flygplats.

Vi har fikat, shoppat och gått lång promenad. Feli har varit på strålande humör, hon lyckades till och med charma till sig en gratisbulle till mig då tjejerna som jobbade på cafeét där vi fikade tyckte hon var ursöt och SNÄLL. Feli varken gråter eller gnäller när vi är ute. Hon älskar att ha nya saker att titta på och är alltid så glad och nöjd när jag tar ut henne. Hon tycker till och med att det är roligt att gå i butiker. HA! I couldn't be more proud of you babygirl!
Shoppingen bestod i ett besök på Lindex för att kolla om det hade kommit in några vårnyheter och jag lyckades självklart shoppa mer än jag faktiskt borde. I just love, love, love Lindex och deras kläder för barn. De har så många söta klänningar som ändå ser tuffa & coola ut. Jag är själv en girly-girl men vill för den sakens skull inte ha min dotter i rosa precis hela tiden.
Anyways, här ser ni en söndagsfin Felicia i en söt, liten tantklänning från Lindex. Hon har fått den här i julklapp av L's faster som vi faktisk aldrig har träffat. Jag fotade Feli i den idag för att skicka ett tackkort. Nya bilder med de nya plaggen kommer imorgon. Förresten, visst har hon blivit duktig på att sitta själv?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


