Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg

lördag 30 juli 2011

Happy 30 something...

Yes yes....ett år äldre, mycket klokare och mycket mycket bredare.  Gudarna vet att detta blir min sista födelsedag som höggravid. Skulle jag mot förmodan glömma detta och halka på ett bananskal igen och accidently landa på Luddes ******** varpå denna olyckhändelse resultetrar i ytterligare ännu en graviditet igen så har min kära vän Daniela rätten att slå mig hårt eftersom hon och bara hon fick bevittna hur denna trötta, gravida, svullna valross fick hjälp med att ta på ett par mycket platta och breda skor. Ja, kära läsare....det var längesedan jag klädde på mig själv, jag har inte sett mina fötter och tår, och andra kroppsdelar söder om Sahara på ett bra tag nu. Jag hann sedan  bara ta tre steg innan skorna gick upp igen so no more summerbabies for me ever again.

Annars firades gårdagen men min fina lilla familj på Grönan. Gick in som en bliven 31 åring, snart 2 barnsmor och kom ut som 62 årig, bitterfitta med lust att klubba ihjäl allt som var kortare än 120 cm. Grönan på en fredag under högsäsong, vad tänkte jag på? Vi som dessutom hatar folksamlingar.  Till råga på allt var vi extra smarta och tog bilen ut till Djurgården. HA! Betalade ca 300 sek i parkeringskostnad för ett par timmar och vår nya bil fick en hel del märken i lacken då det var så trångt. Som tur väntade Daniela, Daniel och Milo på oss med en hemlagad middag av högsta kvalitet. Är inte det den allra bästa presenten man kan få på en födelsedag? En middag som du inte behöver laga eller bjuda på själv? Underbart är bara förnamnet. Jag är er så tacksam D&D. Jag vet hur mycket ni hade ansträngt er och det finns inga ord som kan förklara hur tacksam jag/vi är. Ni tog hänsyn till alla Luddes nycker vad gäller mat och t.o.m. té. Underbara fina D&D tack för att ni gjorde den här dagen till en oförglömlig kväll. Ni är värda er vikt i guld!

torsdag 21 januari 2010

Milo

Namnet Milo, betyder mer eller mindre My love, och är även namnet på den vackraste, sötaste, snyggaste och nog den mest harmoniska bebis jag träffat. Milo, du är en perfekt my little guy!
Nyfyllda 2 månader och redan så utvecklad. Han log, försökte prata med oss och var väldigt intresserad av tv:n. När hans snälla & vackra mamma och jag sedan gick för att få en stund för oss själva på vår favorit Tapasbar gnällde han inte ens. Underbara Milo skulle ju hänga med grabbarna så han var så nöjd!
Kvällen var mysig och trevlig. Las tapas smakade underbart men Milo var desto mer underbarare. Jag längtar så mycket tills Feli kan leka med sin lilla kompis, helst på en strand i Thailand. Jag vet att om bara Feli och Milo kommer hälften så bra överens som hans mamma och jag gör så kommer detta vara en vänskap made in heaven. Grattis Daniel & Daniela, er lilla grabb är bara för underbar!!!

måndag 26 oktober 2009

Hipp Hipp....


HURRA! HURRA! HURRA! HUUUUURRRAAA!


Idag vill vi uppmärksamma Auntie Yodit som fyller någon siffra i 20-something spannet. GRATTIS YODIT! Vi längtar massor med mycket efter dig så se till att ta med dig din partner in crime a.k.a Auntie M och kom förbi på kaffe och kladdkaka snart så att vi får fira dig ordentligt och remenisa om de gamla "goda" tiderna på BearHill.


You know what they say! Have fun on your birthday :D

B.H.B 4-ever!!!

lördag 1 augusti 2009

Partytime!

Ikväll kommer jag att fira min födelsedag för första gången på många många många år! Utekvällen med min underbara Carola gav mig blodad tand. 3 flaskor rosé och 2 cosmopolitan och damn it I was young and restless again. Kvällen med Carola was by far den bästa utekvällen på länge. Vi pratade om stort och smått. Vardagliga bestyr och det som ligger närmast hjärtat. Jag är glad att jag har en vän som Carola, som trots det att jag själv inte varit den bästaste på att höra av mig osv så har hon liksom bara gått och väntat på att jag ska behaga att göra det utan att för den sakens ta åt sig som så många andra har gjort genom åren.

Nu måste jag skynda mig att plocka undan och diska så att jag sedan får åtminstone en halvtimme i badrummet för mig själv. Ludde ska fixa maten. I just have to look gorgeous you know :)

fredag 22 maj 2009

Idag...

....ska Feli och jag på MaryKay party hos Kicki. Det blir lunch, bebisar (om man nu kan kalla dem det då alla mer eller mindre kryper och har börjat gå) och en hel del smink och andra skönhetsprodukter. Det ska bli jättekul även om jag faktiskt inte har råd att köpa något. Jag är jätteglad att Kicki har lunch precis idag annars hade jag fått dragits med Bitterf då hon har bjudit in sig själv på lunch. Så tack Kicki, you saved my ass today!

tisdag 19 maj 2009

Grattis Oliva & Vito


Grattis kära vänner till lilla Miranda. En underbar liten tjej på 3 080 gram! Ni har en underbar tid tillsammans framför er med så mycket kärlek och lycka. Grattis till lilla underverket. Vi tänker på er.

söndag 3 maj 2009

Friendship...


På bilden: Feli och kompisen Charlie undersöker varandras leksaker. Det känns säkert eftersom ingen av dem varit i Mexico nyligen så vitt jag vet. En annan rolig detalj är att båda kids är klädda i de traditionella ljusblå-rosa tonerna. Så typiskt då! Innan jag fick barn snackade jag så mycket om detta med könsroller och vips så hamnade jag där själv utan att ens märka det. Nu får jag äta upp mina egna ord. Tur att Charlie faktiskt äger en rosa hink, det jämnade ut det hela lite faktiskt. Annars hade väl femenisterna bränt Angelica och mig på bål antar jag.
Angelica har för övrigt länkat till en bra artikel om ämnet så jag spinner inte vidare på detta. Läs den gärna!

onsdag 22 april 2009

Cool and the 2006 gang...

Ikväll ska jag träffa gamla sommaren 2006 gänget Linda, Nishti & Claudio. På jobbet solade vi, fikade & snackade en massa skit och ibland passade vi på att jobba lite emellan åt. Jag har nog inte haft en roliga sommar på jobbet period! Ett blir ett kärt återseende, frågan är bara om jag tar med inte med Feli...och L? Hur gör man? De vill väl säkert se henne men hur kul är det att sitta på restaurang med en 8 månaders?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...