Visar inlägg med etikett amning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett amning. Visa alla inlägg

tisdag 3 februari 2009

Första tanden...

Vaknade kl 05.30 helt jävla pigg. Vad är det här för skit? Ska jag bli en morgonmänniska nu? Jag vägrar börja dyka upp på jobbet kl 07 samtidigt med alla andra mammor. Jag har ett rykte att tänka på liksom! Alla vet att jag kommer kl 09.30 som tidigast (Alltså då jag börjar jobbar, nu är jag leeeeedig!)
Livet är så spännande just nu, nästa så jag tror mig själv när jag skriver det. Felicia håller på att få sin första tand, vilket innebär att hon inte är Little Miss Sunshine direkt. Hon ska bäras och underhållas hela tiden, och så tuggar hon på allt, mest av allt min haka. Antar jag på allvar nu MÅSTE sluta amma, annars kommer jag att få ordna en bar-mitzva för mina nipples. AJ!! Fuck, jag som inte ens orkar laga mat till mig själv liksom.
Dagens shout out går till Brunetthella som våndas i smärta efter att ha lagt sig under kniven helt frivilligt. Mrs Hell, tänk på att du aldrig mer kommer få halsfluss igen.
Ta Ta/L

måndag 1 december 2008

Måndag igen?

Måndagmorgon, lördagkväll, same thing, diferent day. Så är det när man är mammaledig. Alla dagar flyter in i en grå massa och jag känner varken lycka eller sorg över att veckan har börjat på nytt. Trött är jag alltid och att dricka champange efter en jobbig arbetsvecka kommer aldrig mer att ske. Idag är vädret är piss och jag skulle behöva en halvliter bodylotion för att återställa fuktbalansen i min hud. Att amma is a one big killer, förrutom torrheten så tappar jag så mycket hår att jag snart kan tillverka en alldeles egen Yorkshire Terrier av hårtussarna som ligger här och där och överallt i lägenheten.

Felicia var ovanligt pigg i natt, det märks att hon börjar må bättre. Thank you God! Nu är det bara jag som är RS smittad. Jag längtar ut, vill egentligen åka in till city och äta lunch med Malin men jag är alldeles för förkyld för att träffa någon. Malin har en tendens att sprida lite stjärnglans och mierda caramba över min vardag. Vi har ett härligt utbyte av varandra, hon får mig att garva och jag talar om för henne att hon är snygg. Det funkar alldeles perfekt!

Nu. Fixa det lilla hår jag har kvar, som för övrigt behöver klippas och färgas.  Ska också försöka plocka undan lite snabbt medan Feli sover för att sedan bege mig ut i regnet på en powerwalk. Det ser ut som en tomte exploderat hemma hos oss, julpynt, leksaker och röda babykläder överallt. Tack L!

Den här veckan kommer jag att lägga in en högre växel när det gäller maten och träningen. Kulmagen har fått punka kan jag säga! Jiiipiiieee. Jag har insett att bananerna jag knapprar som halstabletter sabbar min diet. Bye bye bananer, you exist no more!


fredag 24 oktober 2008

Man ska unna sig saker...

...som laxeringsmedel och ett 2-pack svarta strumpbyxor. Ja, detta är vad jag hann shoppa idag.

Dom tre musketörerna åkte in till city för att hämta förlovningsringarna och för att shoppa. Planen var att senare byta ringar över ett glas champange och kanske skulle vi till och med hinna äta något gott och dyrt på något trendigt ställe?

Efter x-antal amningar och två blöjbyten på stan gav vi upp. Ingen shopping, ingen champange och därav ingen ring på mitt finger. Vi kom på att vi numera är småbarnsföräldrar och att fredagar tillhör after work folket och inte after bajs folket.

Väl hemma sitter jag med en påse från Apoteket innehållandes en kräm mot blöjeksem och något så sexigt som laxeringsmedel. Amningen är inte bara förödande mot bröstvårtor utan även mot tjocktarmens funktion. Nackdelarna med amning är inget man blir informerad om på MVC där amningsnazisterna propagerar för amningens alla fördelar, utan detta får man själv komma på när man sitter där och försöker pressa ut något som känns som en hel jävla soffgrupp!

Det är fredag, grannen har fest och jag ska snart pumpa lite mjölk. Imorgon kommer Felicia att väcka mig klockan 05.30 med sitt underbara tandlösa leende. Hon kommer sedan ligga och jollra, skratta och le fram till klockan 07 och sedan somnat om medan jag ligger klarvaken och väntar på att hon ska vakna igen. Om inte jag fick dessa tandlösa leende varje morgon så skulle jag tycka att mitt liv var ganska tråkigt just nu...så tack Felicia för att du ger mig något så underbart och kraftfullt som dina leeden. För nog är dessa så mycket bättre än champange och shopping tillsammans!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...