Visar inlägg med etikett GI. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett GI. Visa alla inlägg

måndag 10 augusti 2009

13 988 steg


...and still counting good folks!!! Med 40 dagar kvar till Thailand så måste jag ta i med hårdhandskarna så att bilringen runt magen försvinner och man får en midja tillbaka. Jag tar faktiskt vilken midja somhelst bara omkretsen är både en-två eller tre storlekar mindre än det jag har nu.


Idag har jag för övrigt även skött maten riktigt bra. Nästan inga carbs, mycket vatten och mycket mycket proteiner. Grannen Kicki har lyckats enormt bra med sin LCHF så visst borde även jag fixa detta. Sedan så måste jag erkänna att det var rikigt mysigt att gå en kvällspromenad med min underbara L och vår inte alltid så nöjda tjej i vagnen.


söndag 3 maj 2009

Sen lunch...


The insanity goes on...

lördag 2 maj 2009

Frukost....


I'm not kidding, det är många kilon som ska bort och desto fler centimetrar runt magen!
Nu äta på uteplatsen i solen medan jag läser mig nya upplaga av Weddings - In Style...

måndag 1 december 2008

Måndag igen?

Måndagmorgon, lördagkväll, same thing, diferent day. Så är det när man är mammaledig. Alla dagar flyter in i en grå massa och jag känner varken lycka eller sorg över att veckan har börjat på nytt. Trött är jag alltid och att dricka champange efter en jobbig arbetsvecka kommer aldrig mer att ske. Idag är vädret är piss och jag skulle behöva en halvliter bodylotion för att återställa fuktbalansen i min hud. Att amma is a one big killer, förrutom torrheten så tappar jag så mycket hår att jag snart kan tillverka en alldeles egen Yorkshire Terrier av hårtussarna som ligger här och där och överallt i lägenheten.

Felicia var ovanligt pigg i natt, det märks att hon börjar må bättre. Thank you God! Nu är det bara jag som är RS smittad. Jag längtar ut, vill egentligen åka in till city och äta lunch med Malin men jag är alldeles för förkyld för att träffa någon. Malin har en tendens att sprida lite stjärnglans och mierda caramba över min vardag. Vi har ett härligt utbyte av varandra, hon får mig att garva och jag talar om för henne att hon är snygg. Det funkar alldeles perfekt!

Nu. Fixa det lilla hår jag har kvar, som för övrigt behöver klippas och färgas.  Ska också försöka plocka undan lite snabbt medan Feli sover för att sedan bege mig ut i regnet på en powerwalk. Det ser ut som en tomte exploderat hemma hos oss, julpynt, leksaker och röda babykläder överallt. Tack L!

Den här veckan kommer jag att lägga in en högre växel när det gäller maten och träningen. Kulmagen har fått punka kan jag säga! Jiiipiiieee. Jag har insett att bananerna jag knapprar som halstabletter sabbar min diet. Bye bye bananer, you exist no more!


söndag 30 november 2008

1:a Advent...

L, a.k.a den okrönta julkungen, har julpyntat och fixat hemma hela helgen. Hans fixande och trixande med julbelysningen ute på balkong och uteplats gav grannarna en rejäl portion ångest eftersom det utlöste en lavinartad donande inför den kommande högtiden. L är som besatt av the X-mas Spirit vad gäller mat och inredning medan jag sitter och undrar hur jag ska kunna få en GI-korrekt jul?

Eftersom det är Felicias första 1:a Advent inledde han dagen med att servera hemlagad risgrynsgröt vilket supergulligt men en katastrofal början på dagen för mig. Men eftersom jag hyser stor respekt för min karl åt jag under tystnad. Och vad kan jag säga, det var asgott! GI i all ära men inget säger "Julen är här" mer än tomtegröt! En portion risgrynsgröt senare så hade jag konsumerat mer kolhydrater till frukost än vad jag har konsumerat under hela veckan. And this folks is just the begining. Just nu är han i full färd med att baka pepparkakor. Felicia har han klätt i en röd kreation från Polarn & Pyret som han inhandlade igår på egen hand medan vi låg hemma sjuka, ur stereon spelas någon julig melodi jag inte känner igen.

Felicias pappa är suverän. Han drar in duktig med pix, är händig och gillar att pyssla hemma. Tack L! Nu kan lägga ner all min tid för att få ihop det här med The Zone och GI inför julen!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...