Visar inlägg med etikett diet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett diet. Visa alla inlägg

tisdag 11 oktober 2011

Ohh happy day!!

Den här veckan har börjat bra. Jag är trött, jag har mycket med både skola och jobb men jag prioriterar min träning för första gången i mitt liv. This time I will make it! Heja mig! Igår körde jag ett tufft pass med Lisa. Bänkpress, benböjd, rodd, armar & axlar i många olika former och M A G E. Jag börjar bli bra duktig på plankan och idag har jag sådär härligt ont i hela kroppen. Lisa tycker jag har bra teknik, det gör mig glad, det peppar mig till att göra mer. Så idag tänkte jag köra ett svettigt konditionspass. 30 min på löpbandet i uppförsbacke och 30 min på crosstrainern och sedan några plankan för att avsluta snyggt. Mitt första delmål är -8 kg och detta ska jag klara till den 3/12. Detta betyder att jag måste gå ned ca 1,1 kg per vecka och det kan bli tufft för mig. Maten har jag haft lite svårare med, jag är sugen på allt skräp jag inte får äta, helst av allt vill jag dricka en iskall coca-cola. Jag också har testat LCHF men denna typ av diet fungerar inte för mig. Jag var relativt mätt och nöjd med maten men min mage strejkade helt och jag hade nästan ingen mjölk när Filippa skulle amma. So no more LCHF för mig. Jag har därför gått tillbaka till gamla hederliga tallriksmodellen. Jag undviker mackor, tänker på portionerna och på att dricka mycket vatten. För det är såhär jag ska leva resten av mitt liv. Idag måste jag handla så att jag kan byta ut all vitt ris och pasta. Hela familjen får nu lära sig käka fullkorn för det kommer vi alla må bättre utav. Sedan är kostregistreringen A och O för mig. Utan detta verktyg skulle jag inte ha någon koll eller kontroll på vad mina portioner och mina livsmedelsval verkligen innehåller. Thank god för Wellness Solutions som jag använder mig av! Jag måste bara blir bättre på att registrera varje dag!

Så idag satsar jag på snygga stablar dvs snygg balans mellan intagna och förbrända kalorier och jag ska försöka lägga upp en bild av detta ur programmet så att ni får se hur jäkla bra det verkligen är! Och konditionspasset såklart. Så vi ses på gymmet! Adios amigos! 

torsdag 11 augusti 2011

Holly Cow!

Såhär 10 dagar efter förlossningen fick jag för mig att jag skulle väga mig and it ain't pretty. Det är ca 30 kg som måste bort om jag ska kunna se ut som jag vill. Det blir en tuff kamp. Jag är nu inne på dag 2 av kostregistrering och medvetna matval och jag längtar som bara den till jag kan komma igång med träningen på allvar. Första steget blir väl att komma igång med promenader som är och förblir det tråkigaste jag vet. Så idag blir till att jaga nya gympaskor då jag konstigt nog bara hade med mig en sko från gymmet sist jag var där. Måste även ta kontakt med min gamla PT på Sats. Enough is enough. 

söndag 3 maj 2009

Sen lunch...


The insanity goes on...

lördag 2 maj 2009

Frukost....


I'm not kidding, det är många kilon som ska bort och desto fler centimetrar runt magen!
Nu äta på uteplatsen i solen medan jag läser mig nya upplaga av Weddings - In Style...

onsdag 28 januari 2009

Mama didn't raise no quitter...

...så nu fortsätter GI hysterin som jag så smart (NOT) satte igång i decembermånad. December is also known as chokladens högtid så att förändra mina matvanor just då var inte så smart! Trots detta lyckades jag få 4,7 kg att försvinna på EN månad. Nu kommer jag i mina gamla jeans igen tjoohooo men det finns lite på magen kvar att jobba bort. Nu gäller det att satsa extra hårt om det ska bli någon beach 2009. Mama didn't raise no quitter, imorgon blir det premiär på gymmet då L äntligen är hemma. This means no baby, no excuses!

tisdag 25 november 2008

The come back...


Jag tänker göra en Britney och satsa stenhårt på min comeback. Bootcampen inför Beach 2009 börjar nu!! Speciellt med tanke på den ev. kommande Malaysiaresan i Maj-Juni då L ska jobba där medan Feli och jag latar oss på stranden! Imorgon bär det av till Sats för 50 minuters träning för nyblivna och halvfeta morsor! Jipiiiee. Hela 50 min, wow så mycket har jag inte tränat sedan jag blev gravid för snart ett år sedan!

Andra verktyg jag nu plockat fram för att lyckas med mitt mål är boken "The 7 day Zone diet" och stegräknaren. Skafferiet och kylskået har rensats nu morgonen. Plus i kanten är att jag nu har blivit förbjuden från att äta alla former av produkter som innehåller mjölkprotein eftersom Felis eksem inte ger med sig trots att vi testat alla krämer som finns att erbjuda. Eftersom min dotter drabbas direkt av det jag trycker i mig så kan jag bara inte misslyckas.

Bye bye Miss Piggy!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...