fredag 9 mars 2012

-10kg

..dock sedan Filippis föddes....firade detta med en muffins på Waynes och nu ett par glas röda på detta...Imorgon blir det tillbaka till blodgrape, kokta ägg och kesella igen. Lovely? Ja faktiskt, jag gillar mitt nya liv, löpbandet, och den härliga känslan varje gång jag väger mig.....Nu över till min BFF Miss Ollie. Sayonara for now!

onsdag 1 februari 2012

Filippa 6 månader

Första tanden dök upp 120129 - då var mamma på bio med sin kompis Ursula och då fick mormor  "äran" att berätta detta för henne. Mamma vart arg över detta för bara dagarna innan hade vi varit på promenad med våra bästisar Carola och Nicole. Och lilla jag var så otröstlig och blödde från underkäken. Dumma mamma trodde jag rivit mig på min Ellas Kitchen. Två dagar senare dök det en ny tand upp på höger sida. Den fick mamma se först iaf. Tur det! Och såhär SÖT ser man ut då, då man har två bissar alltså. Men ni tänker säkert inte så mcyket på dem....speciellt inte med mina två stora vackra ögon som lyser upp hela er tillvaro. Mamma, tycker jag är lik henne, men det är nog bara för att jag är så vacker och snygg, och söt och fin, och gullig och hennes fina lilla gris, och hennes kära lilla hjärta....Ja, den där mamman alltså. Ja mycket älskar hon mig iaf. 

Vikten och längden togs när jag var 6 månader och 19 dagar 120220 och låg på 68 cm och 9.780 g. Stor tjej, stark tjej, lycklig och vacker tjej som alltid skrattar och ler. Förutom när jag behöver sitta i vagnen, det tycker jag inte alls om. Vägra sitta, det gör jag öven i bilen. Då får mamma, pappa och Felicia en skrikkonsert. Sitta, det tänker jag bara göra i matstolen och i gåvagnen då kan jag sittspringa, backa, och springa lite till. Helst till pappa, när han kommer hem från första tv-passet. 


måndag 30 januari 2012

Utflykt...

Min stora vackra tjej med några kompisar på väg ut på utflykt....det var svårt att inte springa fram och pussa och krama....

måndag 26 december 2011

God fortsättning....

....från oss 4 till er alla.... Vi återkommer inom kort med nya knasiga inlägg om vårt liv!

söndag 13 november 2011

update!

I'm bad with the carbs! Really really really bad, min enda ursäkt är att min lilla Filippa har drabbats av vattkoppor och att jag inte hinner laga min mat eller träna som jag borde. Jag har tappat ca 4 kg och hoppas jag inte gått upp några gram fastän jag fuskat i över en vecka nu. Filippa mår för övrigt bättre nu, eller hon är iaf nästan frisk. Det var en lindrig infektion tack och lov, det negativa är att när det är så pass lindrigt så det komma igen då kroppen inte hinner bygga upp antikroppar mot denna satans odåga. Förhoppningsvis slipper hon detta igen i framtiden min lilla glada korv. 

Veckan som kommer nu kommer att betyda mycket plugg för mig. Vi i vanlig ordning sena med rapport nummer 3. Jag är ganska less på allt vad grupparbete heter och ser framemot sluttentan i januari 2012. Nu är det iaf dags att dyka ned i böckerna värld igen. Hasta luego!

fredag 4 november 2011

Fredagkväll....




Har avnjutit en utomordentligt god middag på Restaurang Imperiet. Maten vad superb och servicen var verkligen oklanderlig. Det trevliga sällskapet med min goda vän var dock det allra bästa. Diskussionerna om jobbet, karriären, träningen och drömmarna om framtiden avlöste varandra, vi kan verkligen snacka skit till det oändliga min vän Ursula och jag. 
Jag har skrattat, nej jag har asgarvat, njutit, drömt och njutit lite av allt den goda kvällen hade att erbjuda. Livet som mamma är stundvis ganska tuff och därför välkomnas stunder som denna otroligt mycket.  Jag längtar redan efter nästa dinner date!

Imorgon väntar dock en svettig date men min nya bästa vän...le grand löpband....jag hoppas han läser detta och kör extra hårt med mig, jag har ju fuskat lite trots allt, men om man har gått ned hela 3,6 kg som jag hittills gjort så förtjänar man en kväll som denna. Inte sant? 


onsdag 2 november 2011

Filippa 3 månader

2011-11-01 
Min lilla tjej är nu hela 3 månader. Mitt underbara, söta och snälla lilla barn. Jag älskar när du ler, jag älskar när du somnar bredvid mig, jag älskar att vakna bredvid dig och jag vill inget hellre än att vara dig nära hela tiden min söta lilla tjej. Tack för alla dagliga leenden och skratt du bjuder mig på varje dag. Åh som jag bara älskar när du ler mot mig lilla Filippa, ditt tandlösa leende, dina runda tjocka kinder och dina fina smilgropar. Det är så gulligt, för du är nästan lite blyg när du ler, du drar upp dina knutna små nävar mot ansiktet precis som om du försökte gömma dig bakom dina händer. Men du ska veta en sak min söta lilla dam, du ska aldrig skämmas eller dölja dig bakom något, för du min söta lilla tjej är perfekt i alla avseende och dessutom har du en god och ödmjuk själ. Du ger oss så mycket kärlek och glädje och vi älskar dig så mycket lilla gulliga, snälla Filippa. 



Du har nu också fått ditt första vaccin och vi passade då på att väga och mäta. Och det är inte konstigt att jag är trött Filippa, min lilla lilla gullegris, har ammat till sig hela 7220 g och är numera hela 61 cm lång. Du slår till och med syrrans rekord min lilla tjocka gosiga korv. Gosigast av allt är dina små tjocka lår. 

Tänk er vilken glädje, jag har välsignats med två små Buddhas här hemma. Ingen mamma kan vara mer stolt över sina kottar än mig. Faktum är att det är mitt fel, jag bjuder dig på en patte latte alldeles för ofta istället för att ta striden när du visar minsta lilla missnöje....jag har sagt det förr och jag säger det igen. INGEN av mina barn ska någonsin behöva gå hungrig eller känna att det behöver närhet. Även om viktkurvan pekar rakt uppåt :)
Love you chiquitita linda!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...