måndag 18 juni 2012

La familia

Just me and my babies by Felicia....helt klart slående lika!!

tisdag 12 juni 2012

Hejdå Simskolan!

Sista babysimlektionen avklarad och nu säger vi hejdå till Sickla köpkvarter och Vattenhuset för gott. Hanna, vår instruktör var bara så himla duktig men usch så jobbigt det är att inte komma med 74:n varendaste gång. Filippa är helt utslagen efter simningen och då borde det skönt att åka tillbaka till Söder i lugn och ro. Men nej istället sitter vi och väntar och hoppas på nästa buss....

söndag 20 maj 2012

Det går bra nu....

Så bra att jag inte orkar, hinner eller vill skriva.....mina flickor är mitt allra käraste och vi njuter för fullt!

tisdag 13 mars 2012

Filippa 7+ månader

Förlåt Filippa, mamma har varit dålig på att blogga och dokumentera din uppväxt och framgångar....

Du är nu ganska exakt 7 månader och 11 dagar och är en riktigt Duracell kanin som bara vill gå och gå och gå. Din första tand dök upp strax före din 6 månaders dag och du fick ganska snabbt en till liten bissen bredvid. Nu charmar du alla med dina två små tänder på underkäken och bitas med dom kan du också göra.

Gåvagnen din är en stor favorit, den har du egentligen fått av mormor och morfar som gav dig lite pengar när du döptes tidigare i år. Vi tror att du kommer vara väldigt snabbt med att gå, du har ju storasyster Felicia du vill följa efter precis hela tiden och du trivs bäst när hon är hemma.

Du har också börjat vinka lite lätt, första riktiga vinkningen gav du tid Pepe i lördags 2012-03-08 och han blev bara sååå glad och stolt. Du öskar när mamma sjunger för dig och försöker hänga med i vår imse vimse spindel sång, gulligast är du när du sitter i vagnen och 'sjunger' fastän dr låter mer som att du suckar. Min söta lilla tjej, vi är så lyckliga över att få ha dig i vår lilla familj!

måndag 12 mars 2012

8 dgr kvar!



På tisdag nästa vecka bär det av till Ras Al Khaimah, för en veckas avkoppling. Ludde har nu jobbat hela 23 dagar i sträck och jag är tröttare än vanligt. Jobbet, barnen, pluggande och träningen har blivit lite väl mycket och det är skönt att alla uppsats uppgifter på controller kursen jag läser kommer att vara avklarade innan vi åker. Hemtentan är ett senare problem. Att jobba under föräldraledigheten har kanske inte varit det smartaste valet jag gjort, samtidigt är det otroligt skönt med de extra pengar jag får varje månad. Än så länge fungerar det någorlunda, och tack vare detta planerar jag att vara ledig till Januari 2013 om inte ett nytt och fräsch jobberbjudande dyker upp.


Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa, där vi kommer att bo, är en ren sola bada resort. Dte ska bli så skönt att bara koppla av med tjejerna. Jag hade hoppats på minst två veckor i Thailand men det gick tyvärr inte att få ihop till detta med Luddes företag. Det ska bli riktigt spännande att åka just dit eftersom Dubai ligger ca 1h därifrån. I framtiden när tjejerna är lite större kommer vi nog åka till Dubai direkt istället men för den här gången, då vi inte vet hur det är att resa med två små kändes det här alternativet mycket tryggare. 

Veckan är annars fullspäckad, jag ska köra hela 3 st PT pass plus att jag ska hinna springa 3 gånger och  så måste jag bara gå på mitt nya Zumba pass på torsdagar...och just det på tisdag ska min goda vän Ursula och jag göra upp i ringen. Eftersom kvinnan tränade karate i många många år kommer jag nog åka på väldigt mycket stryk är jag rädd men då beach 2012 närmar sig måste alla gravidkilon och lite till bort. No more excuses!!

lördag 10 mars 2012

Dagens outfit

Princessklänning? Check! Rissel rassel, o en massa tissel tassel....check check!!! Så ser en prinsessa ut i väntan på att tio Pepe ska komma och kolla på Mello med oss ;)

fredag 9 mars 2012

-10kg

..dock sedan Filippis föddes....firade detta med en muffins på Waynes och nu ett par glas röda på detta...Imorgon blir det tillbaka till blodgrape, kokta ägg och kesella igen. Lovely? Ja faktiskt, jag gillar mitt nya liv, löpbandet, och den härliga känslan varje gång jag väger mig.....Nu över till min BFF Miss Ollie. Sayonara for now!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...