onsdag 30 mars 2011

The come back

Är våren på ingång nu tror ni? Kommer jag att vakna ur mitt ide och börja blogga igen?
Maybe baby....men troligtvis ja. Vi har en till kotte på g och jag kommer få mycket mer tid över.
Så svaret är ja, jag gör en Britney och gör en come back...igen :)

torsdag 18 november 2010

...och lite senare...

....och ett par timmar senare vill jag fortfarande bara gå och lägga mig. Lilla Loppan badar, önskar jag själv kunde glida ner i ett varmt bad och varva ned. Ludde kommer hem inatt men åker lika snabbt runt kl 04 för inspelning i Kumla. Så imorgon måste jag både lämna och hämta på dagis igen. Mina kollegor är säkert mycket nöjda.

Vintern har inte ens börjat och längtar redan efter solens varma strålar och sena sommarnätter....wishful thinking...dags att boka in en ny resa hör jag.
Love/L

Idag

Just nu är min käre sambo i Wien på inspelning. Lilla Loppar på dagis. Träningsvärken i armarna går inte att ignorera och jag vill bara hem och sova. Just det...jag har börjat träna emd en PT. Det är så fantastiskt roligt och har är het hooked!

Livet är som vanligt med andra ord. Längtar till helgen då min kära pappa kommer till stan. Det är alldeles för sällan vi ses och jag saknar honom så in i bomben just nu. Pappa är bäst helt enkelt.

fredag 5 november 2010

Hello...

...BACK....

Faktum är att jag inte haft tid, inte orkat och INTE kunnat logga in...det tog mig cirka 3 månader, jag har tjatat mig blå och efter mycket om och men fick jag lösen återställd....thanks for nothing...

Felicia är numera 2 år och trotsiga 2 månader....ma petite, ma belle...hon är BÄST!

tjing for now, så hörs vi förhoppningvis snart igen...

onsdag 8 september 2010

I'm back...

Semestern blev lite väl långdragen I know. Bloggandet har lagts på hyllan ett tag och det har hänt quite a lot my dears. Nytt jobb, högre lön, en trotsig 2 åring som pratar alldeles för mkt....

Just nu tänker jag bara hus hus hus...så det kommer ni få läsa mycket om framöver.

Until then...

söndag 2 maj 2010

Soliga, härliga Söndag

Dessvärre sitter vi tjejer hemma övergivna, ett klart vårtecken i vår familj då Ludde alltid inleder någon form av transliknande jobbmaraton såhär dags varje år. I shouldn't be hating on my hubby MEN de är bara så j-kla tråkigt att vara ensam hemma varje helg.
I fredag hängde vi på Kulturhuset med Olivia och Miranda, Felicia ville gärna måla as usual och hon förvåndade mig genom att rambla upp alla acryl-färger hon fick av den vänliga kvinnan som jobbade. Rött-blått-gult-grönt, alla rätt. Voilá! Chansning eller inte, je ne sais pas men rätt fick hon där iaf.
Just nu väntar jag på att världens vackraste ska vakna så att vi kan gå ut och leka. Hon totaldäckade efter en omgång av bus med stort B i vår säng. Hur roligt kan den här tittut, nu-kommer-jag-och-tar-dig-leken vara? Och varför blir hon så glad, nervös, extas och panikslagen på samma gång varje gång jag låtsas vara en hund som nosar på henne? Felis höga skrik/skratt är så svårtolkad. Älskar hon detta eller är hon bara väldigt rädd för mig?
Under tiden hon sovit har jag själv hållt på med de wallies jag köpte till vårt nymålade kök. Resultatet blev väldigt trevligt och fräscht. Jag var jättenervös att det skulle bli fel och tejpade upp alla delar med innan jag satte igång. Tack och lov för Luddes laserpass, den har verkligen underlättat. Köket känns nu mycket fräschare än vad den var förr med den högglans svarta väggen. Vi får ser hur länge detta nu varar innan vi tröttnar igen....
Hasta luego!!

torsdag 29 april 2010

Felicia 20 månader...

....minus 9 dagar. Mamma skäms Felicia, jag hann inte skriva in månadaskrönika i tid, inte heller hann jag fotografera dig den 20:e som vi brukar. But what the heck, du älskar ändå att stå bakom kamera och inte framför. För du min söta lilla dam, är ingen dum liten knatte, du förstår dig på de tekniska prylarna riktigt, riktigt bra. Inte bara slå av och på, utan slå på, rikta kameran ta en halv-bra bild och titta på den sen, det älskar du min söta.
En annan gullig sak som du plötsligt börjat med är att du nu sjunger. Än så länge är det bara BÄ BÄ VITA LAMM, VITA LAMM LAMM. Igår när vi hängde med våra fina tjejer Olivia & Miranda fick du för dig att underhålla med lite sång när Miranda när skrek. Detta var efter att du hade tystnat ner henne med ett sssccchhh såklart. Du smälte både mammas och Olivias hjärta, vi skrattade så mycket åt ala knasiga saker du har för dig. Felicia, du kan verkligen förmedla både känslor och tankar, det är så roligt för du är verkligen kommunikativ. Mamma kunde inte vara mer stolt över dig så duktig och söt som du är.
Du är verkligen en pratig liten sak, vi kan rambla upp vilka ord som helst och likt en liten papegoja härmar du oss. MEN rätt vad det är förvånar du oss med kommandon som vi inte alls förstått att du faktiskt förstår. "Vänd pappa, vänd pappa" kommer ofta ur din mun när pappa filmar dig, och detta beror såklart på att du vill ju se vad som filmas inte bli filmad. "Köpa korv" har du börjat säga när vi går på stan och passerar en korvgubbe, första gången gick mamma på det och köpte en till dig MEN nu undviker jag detta. Mamma tycker nämligen att det är så äckligt med korv och vill inte alls att du ska äta det, du å andra sida, kunde inte vara mer lik din pappa och självklart älskar du korv.
Vi har jätteroligt tillsammas du, jag och pappa. Lyckligast är du när vi är tillsammans alla tre, då ropar du ALLA och att alla ska ge varandra en familjekram eller sjunga låten som pappa lärt oss "Alla vi". Vi har också en liten dans till som går mest ut på att vi håller varandras händer och gungar lite från sida till sida. Du blir så överlycklig när vi är tillsammas. Mamma älskar också när vi tittar på Bolibompa tillsammans, då kan du krypa upp på mammas famn, lägga huvudet på mammas bröst och så säger du "mysigt". Mamma blir alltid så glad att tårarna sprutar. Och självklart när du ser att mamma är ledsen/rörd och gråter ja då måste du trösta, detta gör du genom att ropa mamma högtså pussar du och kramar mig. "Tack puss" säger du sen. Ååh vad jag älskar dig min kloka, omtänksamma lilla tjej.
Vidare så tränar du på dina hopp jättemycket, du intar ställning genom att böja på knäna och gör dig redo, du tar i allt vad du kan och säger "åååh hopp" men ändå lyfter du inte en enda cm från golvet fastän hela din lilla kropp tar i allt vad du kan. Barn på 20 månader ska inte kunna hoppa lilla vän, det är helt normalt, men det är bra att du tränar hjärtat.
Jag skulle kunna skriva i en oändlighet hjärtat, för du är bara så bäst, precis som alla barn är i sina mammors ögon. Felicia min lilla, stora Felicia. Tack för att du finns och gör oss så underbart lyckliga!
//Moms Lily
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...