måndag 30 januari 2012
Utflykt...
Min stora vackra tjej med några kompisar på väg ut på utflykt....det var svårt att inte springa fram och pussa och krama....
måndag 26 december 2011
söndag 13 november 2011
update!
I'm bad with the carbs! Really really really bad, min enda ursäkt är att min lilla Filippa har drabbats av vattkoppor och att jag inte hinner laga min mat eller träna som jag borde. Jag har tappat ca 4 kg och hoppas jag inte gått upp några gram fastän jag fuskat i över en vecka nu. Filippa mår för övrigt bättre nu, eller hon är iaf nästan frisk. Det var en lindrig infektion tack och lov, det negativa är att när det är så pass lindrigt så det komma igen då kroppen inte hinner bygga upp antikroppar mot denna satans odåga. Förhoppningsvis slipper hon detta igen i framtiden min lilla glada korv.
Veckan som kommer nu kommer att betyda mycket plugg för mig. Vi i vanlig ordning sena med rapport nummer 3. Jag är ganska less på allt vad grupparbete heter och ser framemot sluttentan i januari 2012. Nu är det iaf dags att dyka ned i böckerna värld igen. Hasta luego!
fredag 4 november 2011
Fredagkväll....
Har avnjutit en utomordentligt god middag på Restaurang Imperiet. Maten vad superb och servicen var verkligen oklanderlig. Det trevliga sällskapet med min goda vän var dock det allra bästa. Diskussionerna om jobbet, karriären, träningen och drömmarna om framtiden avlöste varandra, vi kan verkligen snacka skit till det oändliga min vän Ursula och jag.
Jag har skrattat, nej jag har asgarvat, njutit, drömt och njutit lite av allt den goda kvällen hade att erbjuda. Livet som mamma är stundvis ganska tuff och därför välkomnas stunder som denna otroligt mycket. Jag längtar redan efter nästa dinner date!
Imorgon väntar dock en svettig date men min nya bästa vän...le grand löpband....jag hoppas han läser detta och kör extra hårt med mig, jag har ju fuskat lite trots allt, men om man har gått ned hela 3,6 kg som jag hittills gjort så förtjänar man en kväll som denna. Inte sant?
onsdag 2 november 2011
Filippa 3 månader
2011-11-01
Min lilla tjej är nu hela 3 månader. Mitt underbara, söta och snälla lilla barn. Jag älskar när du ler, jag älskar när du somnar bredvid mig, jag älskar att vakna bredvid dig och jag vill inget hellre än att vara dig nära hela tiden min söta lilla tjej. Tack för alla dagliga leenden och skratt du bjuder mig på varje dag. Åh som jag bara älskar när du ler mot mig lilla Filippa, ditt tandlösa leende, dina runda tjocka kinder och dina fina smilgropar. Det är så gulligt, för du är nästan lite blyg när du ler, du drar upp dina knutna små nävar mot ansiktet precis som om du försökte gömma dig bakom dina händer. Men du ska veta en sak min söta lilla dam, du ska aldrig skämmas eller dölja dig bakom något, för du min söta lilla tjej är perfekt i alla avseende och dessutom har du en god och ödmjuk själ. Du ger oss så mycket kärlek och glädje och vi älskar dig så mycket lilla gulliga, snälla Filippa.
Du har nu också fått ditt första vaccin och vi passade då på att väga och mäta. Och det är inte konstigt att jag är trött Filippa, min lilla lilla gullegris, har ammat till sig hela 7220 g och är numera hela 61 cm lång. Du slår till och med syrrans rekord min lilla tjocka gosiga korv. Gosigast av allt är dina små tjocka lår.
Tänk er vilken glädje, jag har välsignats med två små Buddhas här hemma. Ingen mamma kan vara mer stolt över sina kottar än mig. Faktum är att det är mitt fel, jag bjuder dig på en patte latte alldeles för ofta istället för att ta striden när du visar minsta lilla missnöje....jag har sagt det förr och jag säger det igen. INGEN av mina barn ska någonsin behöva gå hungrig eller känna att det behöver närhet. Även om viktkurvan pekar rakt uppåt :)
Love you chiquitita linda!!!!
torsdag 27 oktober 2011
Imorgon....
Veckan som gått har varit horribel, stressig, onyttig, sömnlös och allmän bajsig. Jag ser verkligen fram morgondagens PT pass. Igår körde Lisa och jag axlar, armar och rygg och imorgon hoppas jag på cirkelträning. Imorgon ska jag även opponera på uppsats nummer två på kursen jag läser och det ska bli riktigt skönt att lämna detta bakom sig för den här gången. Jag ser även SÅ fram emot de spinningpass jag bara måste få in för att få en schysst träningsvecka.
Funderar förresten på nya träningskläder. I jakten på de plaggen råkade jag "Gilla" Casall på Facebook och vips får man denna 80-tals bild upptryck rakt i ansiktet. AAAAOOUCH säger jag bara. Hur skönt kan det ha varit att träna i string? Och risken för "cameltoe" minskar ju inte direkt när man drar upp baddräkten/träningsdräkten sådär. Nej f-n allt var inte bättre förr.....
Funderar förresten på nya träningskläder. I jakten på de plaggen råkade jag "Gilla" Casall på Facebook och vips får man denna 80-tals bild upptryck rakt i ansiktet. AAAAOOUCH säger jag bara. Hur skönt kan det ha varit att träna i string? Och risken för "cameltoe" minskar ju inte direkt när man drar upp baddräkten/träningsdräkten sådär. Nej f-n allt var inte bättre förr.....
fredag 21 oktober 2011
Felicia, 3 år 2 månader
Och det firade vi med att lägga dig tidigt i säng då du har kommit hem med vattkoppor från dagis min lilla stora älskling...
Det är riktigt synd om dig just nu. Du är hängig och trött, blir lätt ledsen och har feber. Och utslagen blir allt fler och de gör ont och kliar. Vi har fått rådet att inte ge dig Ipren och att behandla dig med PoxClean.
Men det är tur och skönt för oss att du är så lätt att trösta, det är bara att krama om dig så blir du nöjd. I natt när du skulle somna sa du bara "håll om mig så jag inte flyger iväg", min knasiga lill skruttis, jag tror det var din feber som pratade.
Annars är allt som vanligt hemma älskling, vi tacklas med ditt humör ibland, men 95% av tiden är du vår solstråle, busig som få och väldigt underhållande. Prinsessan Knut och Prinsessan Grina är något av dina alteregon och du sjunger och dansar så gärna för oss min lilla teaterapa. Du uppträder gärna för allt och alla även när vi är på besök hos andra och umgås det gör du helst med dina kusiner, din dagiskompis Paulina som du vill träffa varje dag efter dagis och din första riktiga kärlek Oki. Oj, vad du är kär i Oki, och jag är glad att se att känslorna är besvarade. Men tyvärr finns det en hemma som inte är lika glad, pappa Ludde såklart! Det är rikgti roligt att se hur svartsjuk han blir.
Hemma leker alltid med dina hästar eller klär ut dig och kör fortfarande mycket rollspel. Prinsessan Celestia och princessan Luna är dina allra favoriter. Som stora syster gör du ett galant jobb, även om du blir lite nervös ibland och ville krama och klämma lite för hårt från början. Filippa lyser upp som en dag så fort hon ser dig, eftersom hon vet att du älskar henne och älskar att gosa med henne. Det är så gulligt att se dig hålla henne i famnen, ni är så fina tillsammans min lilla stora älskling. Jag älskar dig min Felicia, så istället för att sitta och skriva idag ska jag nu ta fram alla pärlor, lera och penslar och målarfärg så vi kan ha det riktigt mysigt hemma. Grattis till dina 3 år och 2 månader min fina stora lilla tjej!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









