Förlåt Filippa, mamma har varit dålig på att blogga och dokumentera din uppväxt och framgångar....
Du är nu ganska exakt 7 månader och 11 dagar och är en riktigt Duracell kanin som bara vill gå och gå och gå. Din första tand dök upp strax före din 6 månaders dag och du fick ganska snabbt en till liten bissen bredvid. Nu charmar du alla med dina två små tänder på underkäken och bitas med dom kan du också göra.
Gåvagnen din är en stor favorit, den har du egentligen fått av mormor och morfar som gav dig lite pengar när du döptes tidigare i år. Vi tror att du kommer vara väldigt snabbt med att gå, du har ju storasyster Felicia du vill följa efter precis hela tiden och du trivs bäst när hon är hemma.
Du har också börjat vinka lite lätt, första riktiga vinkningen gav du tid Pepe i lördags 2012-03-08 och han blev bara sååå glad och stolt. Du öskar när mamma sjunger för dig och försöker hänga med i vår imse vimse spindel sång, gulligast är du när du sitter i vagnen och 'sjunger' fastän dr låter mer som att du suckar. Min söta lilla tjej, vi är så lyckliga över att få ha dig i vår lilla familj!
tisdag 13 mars 2012
måndag 12 mars 2012
8 dgr kvar!
På tisdag nästa vecka bär det av till Ras Al Khaimah, för en veckas avkoppling. Ludde har nu jobbat hela 23 dagar i sträck och jag är tröttare än vanligt. Jobbet, barnen, pluggande och träningen har blivit lite väl mycket och det är skönt att alla uppsats uppgifter på controller kursen jag läser kommer att vara avklarade innan vi åker. Hemtentan är ett senare problem. Att jobba under föräldraledigheten har kanske inte varit det smartaste valet jag gjort, samtidigt är det otroligt skönt med de extra pengar jag får varje månad. Än så länge fungerar det någorlunda, och tack vare detta planerar jag att vara ledig till Januari 2013 om inte ett nytt och fräsch jobberbjudande dyker upp.
Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa, där vi kommer att bo, är en ren sola bada resort. Dte ska bli så skönt att bara koppla av med tjejerna. Jag hade hoppats på minst två veckor i Thailand men det gick tyvärr inte att få ihop till detta med Luddes företag. Det ska bli riktigt spännande att åka just dit eftersom Dubai ligger ca 1h därifrån. I framtiden när tjejerna är lite större kommer vi nog åka till Dubai direkt istället men för den här gången, då vi inte vet hur det är att resa med två små kändes det här alternativet mycket tryggare.
Veckan är annars fullspäckad, jag ska köra hela 3 st PT pass plus att jag ska hinna springa 3 gånger och så måste jag bara gå på mitt nya Zumba pass på torsdagar...och just det på tisdag ska min goda vän Ursula och jag göra upp i ringen. Eftersom kvinnan tränade karate i många många år kommer jag nog åka på väldigt mycket stryk är jag rädd men då beach 2012 närmar sig måste alla gravidkilon och lite till bort. No more excuses!!
lördag 10 mars 2012
Dagens outfit
Princessklänning? Check! Rissel rassel, o en massa tissel tassel....check check!!! Så ser en prinsessa ut i väntan på att tio Pepe ska komma och kolla på Mello med oss ;)
fredag 9 mars 2012
-10kg
..dock sedan Filippis föddes....firade detta med en muffins på Waynes och nu ett par glas röda på detta...Imorgon blir det tillbaka till blodgrape, kokta ägg och kesella igen. Lovely? Ja faktiskt, jag gillar mitt nya liv, löpbandet, och den härliga känslan varje gång jag väger mig.....Nu över till min BFF Miss Ollie. Sayonara for now!
onsdag 1 februari 2012
Filippa 6 månader
Första tanden dök upp 120129 - då var mamma på bio med sin kompis Ursula och då fick mormor "äran" att berätta detta för henne. Mamma vart arg över detta för bara dagarna innan hade vi varit på promenad med våra bästisar Carola och Nicole. Och lilla jag var så otröstlig och blödde från underkäken. Dumma mamma trodde jag rivit mig på min Ellas Kitchen. Två dagar senare dök det en ny tand upp på höger sida. Den fick mamma se först iaf. Tur det! Och såhär SÖT ser man ut då, då man har två bissar alltså. Men ni tänker säkert inte så mcyket på dem....speciellt inte med mina två stora vackra ögon som lyser upp hela er tillvaro. Mamma, tycker jag är lik henne, men det är nog bara för att jag är så vacker och snygg, och söt och fin, och gullig och hennes fina lilla gris, och hennes kära lilla hjärta....Ja, den där mamman alltså. Ja mycket älskar hon mig iaf.
Vikten och längden togs när jag var 6 månader och 19 dagar 120220 och låg på 68 cm och 9.780 g. Stor tjej, stark tjej, lycklig och vacker tjej som alltid skrattar och ler. Förutom när jag behöver sitta i vagnen, det tycker jag inte alls om. Vägra sitta, det gör jag öven i bilen. Då får mamma, pappa och Felicia en skrikkonsert. Sitta, det tänker jag bara göra i matstolen och i gåvagnen då kan jag sittspringa, backa, och springa lite till. Helst till pappa, när han kommer hem från första tv-passet.
måndag 30 januari 2012
Utflykt...
Min stora vackra tjej med några kompisar på väg ut på utflykt....det var svårt att inte springa fram och pussa och krama....
måndag 26 december 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






