Idag har vi köpt Feli en ny bilbarnstol. Helt plötsligt tycker Feli att det är kul & mysigt att åka bil. Hon kan sträcka på benen & röra sig lite friare. Hon ser så avslappnad och cool ut att jag ångrar att jag inte köpt den tidigare. Det är inte förrän nu som jag inser hur för jävla trångt hon har haft det. Å andra sidan var det inte roligt att punga ut 3 000 pix för en stol. Tack och lov att hon kan ha den här fram till 4 års åldern! Barn, det är en dyr affär ska ni veta!!
Efter det stora fallet nr 2 (Feli har redan dykt ner från sängen en gång tidigare) har jag bestämt mig för att barnsäkra. Detta med att lära barn att Aja-Baja inte röra där, och där och där och dääääääärrr För f-n Feli gå bort därifrån sa jag kommer nog inte fungera riktigt än iaf.
De veckovisa mail jag får från Babycenter är verkligen matnyttaga. Idag fick jag en lång, lång lååång lista på saker jag bör tänka på och det var inte många check jag kunde kryssa för tyvärr....
Gå igenom huset och se till att rengöringsprodukter, mediciner, vitaminer, toalettartiklar, malmedel och annat som kan vara vådligt förvaras utom räckhåll.
Kom ihåg att din eller andras väskor kan innehålla mediciner, toalettartiklar eller andra skadliga produkter - ställ dem utom räckhåll.
Ge bort giftiga växter som filodendron, eller ställ dem utom räckhåll.
Solen
Håll ditt barn i skuggan så mycket som möjligt.
Skydda ditt barn mot solen med hatt, ljusa kläder med ärm och solskydd.