Visar inlägg med etikett egna bilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett egna bilder. Visa alla inlägg

söndag 21 februari 2010

Vår dag på Junibacken

Felicia älskar djur och Mamma Mu imponerade med sin storlek.
Inne på Pettssons Gård med världens bästa Papi

We had to take Pippis alldeles egna polle "Lilla Gubben" out for ride. Många blev glada av Felis gnäggande och de asiatiska turister knäppte många många många bilder.


Väl hemma och efter en lång siesta lagade mamma chevreungsbakad fläskfile på spenatbädd. Jummy Jummy. Kort därefter somnade Feli om då hennes feber kom tillbaka efter en hel dags symptomfrihet. Idag verkar hon må bättre så vi ska snart bege oss på utflykt igen.


måndag 8 februari 2010

Längtan...

Den här bilden får mig att längta efter vår och sommar och alla de långa promenader genom Stockholm vi vanligtvis tar. Bilden är tagen sommaren 2009 och är ett fint minne av en våra många mysiga utflykter till Rosendals trädgård.

Jag längtar så mycket att få vistas ute med min kotte och hennes fina pappa. Tänk att få komma hem tidigt från jobb & dagis för att bara mysa på uteplatsen och sakta grilla middagen! Längtar efter våren, solen och värmen. Längtar att få slippa alla dessa lager med kläder, mörker och kyla som gör att man knappt orkar gå upp på morgonen.

måndag 10 augusti 2009

080810


080810 - dagen Feli egetligen var beräknad till. Stor som ett hus, fylld av längtan till dig min underbara dotter. Det dröjde dock ytterligare 10 dagar innan jag fick träffa den lilla personen som skulle påverka mitt liv mer än någon annan. Underbara, fantastiska Felicia. Du är så värd varenda lilla bristning mamma noterade att hon fått den dagen. Mina kärleksärr helt enkelt. I love you min lilla Pocahontas.

lördag 4 juli 2009

Grattis Ludde


Idag fyller världens roligast och snällaste pappa år! Ingen mindre än Ludde fyller hela 36! Grattis på dig pappa Ludde. Vi älskar dig sååå mycket. Kramar från din Feli och den blivande frugan Lily!





På bilden: Feli tittar upp mot sin pappa. Kan man se annat än kärlek i dessa underbara bruna ögon?


söndag 21 juni 2009

Felicia 10 månader



Lite bilder på helgens B-day giiiiirrrl!! Söt, sötare, Felicia som tia Miss Dani brukar säga!!

fredag 22 maj 2009

Skansen....


Igår var vi på Skansen (a.k.a som barnvagnshelvetet på jorden). Moster Cathy gjorde oss sällskap, bakis och glad som hon nurema alltid numera. Feli var inte på sitt allra bästa humör då hon satt i vagnen men i armanar på oss trivdes hon som fisken i vattnet. Det var jättemysigt även om jag inte är alltför förtjust i doften av djurspillning, turister och andras skrikiga, sockerhöga och bortskämda ADHD ungar. Hem tog vi sista färjan mellan Djurgården och Sjöstan, vilket var toppen då jag var helt psykiskt uttamatad av alla skrikiga barn både på Skansken och ombord. Sedan ska vi inte nämna de högklackade svarta stövlarna och deras effekt på mina fötter.




torsdag 21 maj 2009

Tack morfar!


Vi träffar morfar sällan men trots det har han allt som oftast en liten gåva till Feli. Här är min lilla tant i en turkos och vitprickig liten sommarklänning. Sötare än sockervadd jag vet! Tack morfar, vi uppskattar det verkligen.

onsdag 20 maj 2009

Före och efter....



Jag är så nöjd med L's insats i sovrummet. Alltså inte den insatsen som gör att barn blir till, eller jo den är ju oxå nöjd med, men jag menar insatsen med målandet av sovrummet.

Här kommer lite före och efter bilder vad gäller färgen. Vad säger man...gult är bara så fult och grått är flått? Den nya färgen i sovrummet heter sidengrå och jag är bara så nöjd med färgvalet! De stora sakerna som är kvar att göra är att 1) göra sig av med den svarta sängramen och 2) beställa hem garderobsväggen sedan är vi så gott som klara.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...