söndag 2 maj 2010

Soliga, härliga Söndag

Dessvärre sitter vi tjejer hemma övergivna, ett klart vårtecken i vår familj då Ludde alltid inleder någon form av transliknande jobbmaraton såhär dags varje år. I shouldn't be hating on my hubby MEN de är bara så j-kla tråkigt att vara ensam hemma varje helg.
I fredag hängde vi på Kulturhuset med Olivia och Miranda, Felicia ville gärna måla as usual och hon förvåndade mig genom att rambla upp alla acryl-färger hon fick av den vänliga kvinnan som jobbade. Rött-blått-gult-grönt, alla rätt. Voilá! Chansning eller inte, je ne sais pas men rätt fick hon där iaf.
Just nu väntar jag på att världens vackraste ska vakna så att vi kan gå ut och leka. Hon totaldäckade efter en omgång av bus med stort B i vår säng. Hur roligt kan den här tittut, nu-kommer-jag-och-tar-dig-leken vara? Och varför blir hon så glad, nervös, extas och panikslagen på samma gång varje gång jag låtsas vara en hund som nosar på henne? Felis höga skrik/skratt är så svårtolkad. Älskar hon detta eller är hon bara väldigt rädd för mig?
Under tiden hon sovit har jag själv hållt på med de wallies jag köpte till vårt nymålade kök. Resultatet blev väldigt trevligt och fräscht. Jag var jättenervös att det skulle bli fel och tejpade upp alla delar med innan jag satte igång. Tack och lov för Luddes laserpass, den har verkligen underlättat. Köket känns nu mycket fräschare än vad den var förr med den högglans svarta väggen. Vi får ser hur länge detta nu varar innan vi tröttnar igen....
Hasta luego!!

torsdag 29 april 2010

Felicia 20 månader...

....minus 9 dagar. Mamma skäms Felicia, jag hann inte skriva in månadaskrönika i tid, inte heller hann jag fotografera dig den 20:e som vi brukar. But what the heck, du älskar ändå att stå bakom kamera och inte framför. För du min söta lilla dam, är ingen dum liten knatte, du förstår dig på de tekniska prylarna riktigt, riktigt bra. Inte bara slå av och på, utan slå på, rikta kameran ta en halv-bra bild och titta på den sen, det älskar du min söta.
En annan gullig sak som du plötsligt börjat med är att du nu sjunger. Än så länge är det bara BÄ BÄ VITA LAMM, VITA LAMM LAMM. Igår när vi hängde med våra fina tjejer Olivia & Miranda fick du för dig att underhålla med lite sång när Miranda när skrek. Detta var efter att du hade tystnat ner henne med ett sssccchhh såklart. Du smälte både mammas och Olivias hjärta, vi skrattade så mycket åt ala knasiga saker du har för dig. Felicia, du kan verkligen förmedla både känslor och tankar, det är så roligt för du är verkligen kommunikativ. Mamma kunde inte vara mer stolt över dig så duktig och söt som du är.
Du är verkligen en pratig liten sak, vi kan rambla upp vilka ord som helst och likt en liten papegoja härmar du oss. MEN rätt vad det är förvånar du oss med kommandon som vi inte alls förstått att du faktiskt förstår. "Vänd pappa, vänd pappa" kommer ofta ur din mun när pappa filmar dig, och detta beror såklart på att du vill ju se vad som filmas inte bli filmad. "Köpa korv" har du börjat säga när vi går på stan och passerar en korvgubbe, första gången gick mamma på det och köpte en till dig MEN nu undviker jag detta. Mamma tycker nämligen att det är så äckligt med korv och vill inte alls att du ska äta det, du å andra sida, kunde inte vara mer lik din pappa och självklart älskar du korv.
Vi har jätteroligt tillsammas du, jag och pappa. Lyckligast är du när vi är tillsammans alla tre, då ropar du ALLA och att alla ska ge varandra en familjekram eller sjunga låten som pappa lärt oss "Alla vi". Vi har också en liten dans till som går mest ut på att vi håller varandras händer och gungar lite från sida till sida. Du blir så överlycklig när vi är tillsammas. Mamma älskar också när vi tittar på Bolibompa tillsammans, då kan du krypa upp på mammas famn, lägga huvudet på mammas bröst och så säger du "mysigt". Mamma blir alltid så glad att tårarna sprutar. Och självklart när du ser att mamma är ledsen/rörd och gråter ja då måste du trösta, detta gör du genom att ropa mamma högtså pussar du och kramar mig. "Tack puss" säger du sen. Ååh vad jag älskar dig min kloka, omtänksamma lilla tjej.
Vidare så tränar du på dina hopp jättemycket, du intar ställning genom att böja på knäna och gör dig redo, du tar i allt vad du kan och säger "åååh hopp" men ändå lyfter du inte en enda cm från golvet fastän hela din lilla kropp tar i allt vad du kan. Barn på 20 månader ska inte kunna hoppa lilla vän, det är helt normalt, men det är bra att du tränar hjärtat.
Jag skulle kunna skriva i en oändlighet hjärtat, för du är bara så bäst, precis som alla barn är i sina mammors ögon. Felicia min lilla, stora Felicia. Tack för att du finns och gör oss så underbart lyckliga!
//Moms Lily

onsdag 28 april 2010

The Last Bounce

I söndags var syrran Cat Dog and I på Bounce allra sista föreställning innan de splittras. Här kommer ett klipp från föreställningen.
Grymma, sexiga, coolaste Bounce...we salut you!

måndag 29 mars 2010

Sjukstugan vår....

...innebär en uppsving i HM's kassa. Jag är uttråkad och jävligt täppt i näsan. Feli sover igen, eftersom hon inte har ätit ordentligt sedan i fredags orkar hon inte leka eller busa, måtte magsjukan gå över nu så att hon får tillbaka sin apetit och energi....



Fyndade nyss en somrig liten klänning till mig själv från HM's Garden Collection och en söt liten vit blus till Felicia. Felicia får lite väl mycket vita kläder just nu, undrar vem som kommer bli mest besviken....Ungen som inte får leka i sandlådan, inte gunga eller springa runt på gräsmattan eller mamman som inte får bort av allt det ovan nämda?

söndag 28 mars 2010

Earth Hour...

.....Eon märkte av det rejält igår. Det var som en hel stad hade försvunnit från deras nät skriver DN idag. Själva var vi sådär halvtdduktiga och stängde av allt utom TV:n. Filmen vi hade hyrt var alldeles för bra för att tänka på framtida generationers välbefinnande och energins miljöpåverkan......

lördag 27 mars 2010

Online Shopping


Världens vackraste har fått kräksjuka för 4:e gången denna vinter så dagens miniplask blev snabbt inställt. Jättetråkigt eftersom hon vill bada varje dag när jag hämtar henne från dagis då badhuset ligger 100 m från hennes förskola.


Vidare fick jag även avboka dagens efterlängtade 3 timmars Yoga & Meditationskurs, and that folks without a refund! Likaså gick drinkdejten with my nr 1 gals Yodit & Marija åt skogen. Sist blev de båda smittade så nu vet de bättre och håller sig undan. What to do, jag tröstshoppar på nätet. Hittade den här underbara byxdressen till Feli som kommer bli en absolut favorit i sommar. Jag har för första gången har jag tagit 5 semesterveckor i sträck och Feli och jag kommer spendera 2 av dom i Stockholm på egen hand. Jag vet att Ludde kommer jobba jobba jobba även om han själv inte erkänner det nu. Jag ser fram emot en massa pick-nicks i Vasaparken med Milo & Daniela, promenader med Miranda & Olivia, skansenbesök bland alla turister och en massa häng med mammorna i huset.


onsdag 24 mars 2010

Akupunktur...


Balans är mitt nya ledord och jag verkar ha bokat in mötet mellan mig och nålarnas mästarinna i rätt tid. De stresssymptom jag har är alldeles för uppenbara och farliga enligt henne. Smärtorna jag länge haft i rygg och ben klassade hon snabbt som falsk ischias. Nerverna är inte skadade men kan bli. Efter nogrann genom gång av min tunga, gång, hållning osv var det dags för nålarna. Att det inte skulle kännas enligt flera vänners utsago var en LÖGN. Det ren j-v-la ljug! Fy skäms på er! Det kändes kan jag lova och efteråt mådde jag piss, som om något fallit ner från himlen rakt på mitt huvud. Huvudet var tungt, jag var yr och mådde näsatn lite illa. Det kändes precis som om kroppen ville kräkas ut något ont och farligt. Barbro var otrolig snabb med att ta hand om detta på plats. Tyvärr kom huvudvärken tillbaka efter ett tag och varade fram tills nu typ. Gissar på att kroppen hade mycket ont att frigöra och kräkas ut. Idag vaknade jag å andra sidan utan konstiga smärtor och kramper lite här och var. Jag minns inte när jag vaknade upp såhär sist. Mitt högra ben är inte bortdomnat och smärtan i ryggen är väck! Placebo eller ren effekt? Jag väljer att tro på det sist nämda. Det är ett rent nöje att känna smärtan av träningsvärk istället för de andra krämporna. Life sure is good! På måndag har Barbro och jag ännu en date. Det känns uper, jag ser så fram emot mina smärtasamma nålar!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...