måndag 6 juli 2009

Ringar....check!


Jag har hittat RINGEN som kommer att matcha min förlovningsring om mindre än ett år. Jag har den i rött gul från bilden ovan och kommer att köpa den i rött guld i bilden nedan inför vår stora dag, dock inte med en färgad sten utan med vanlig briljant.

Förut var jag helt inställd på att det var vit guld eller platina och en massa dyra diamanter som skulle pryda min hand den dag jag gifte mig. Men efter att ha provat ringarna i fråga så insåg jag att jag inte alls passade i det. Min dröm är dock fortfarande ringarna i stilen nedan. EEn större princess slipad sten i mitten och en massa briljanter. Eller ännu bättre Efva Attlings "Rock Star" den ultimata drömme! Men ibland kanman inte få allting här i livet. Jag får försöka vara glad åt det jag har och tänka på det ringarna symboliserar och inte på det de projekterar.



söndag 5 juli 2009

Dagens påtvingade besök...

Idag har jag plågats med ett ovälkommet och påtvingat besök av Bitterf*tt*n. Jag tror inte jag sa mer än 4-5 ord under de 2 1/2 timmar hon var här. I think she finnally got the message. Hon ställde inga privata, påträngade frågor eller kom med några provocerande kommentarer.

Jag hittade inte heller kärringen snokandes i våra garderober, skafferier och andra skåp. Hon gick inte in i Felis rum och gav oönskade förslag på ändringar. Hon försökte inte ens organisera om. Förhoppningsvis kände hon sig så pass ovälkommen att hon inte tjatar till sig ett besök än på ett tag. Nästa gång jag lär plågas med henne lär vara på Felis 1 års kalas. Mitt mål är då att bara säga två ord till henne. Hej och senare hejdå.

Kvällens dummaste kommentar var dock när hon undrade om vi skulle på semester.?När jag kort och kallt svarade att vi ev skulle åka någonstans senare i höst svarade hon med att vi skulle tänka på att det var många födelsedagar att ta hänsyn till i höst (ja bl.a. hennes egna) As if bitch. Bara för det kommer jag att se till att missa varenda en i år med.

So with this out of my chest ska jag nu lägga mig brevid Feli och pussa henne hela natten lång. Feli skötte sig exemplariskt idag. Hon ville inte ha med kärringen att göra. Underbart Feli. Du var mamma trogen!

Gääässsppp

*gäsp* Nackdelarna med barnvakt är att de inte är kvar till dagen efter då man själv skulle behöva en dreggel haklapp, ett blöjbyte och en massa fruktpureér serverade! Igår firade vi L genom att gå ut och äta utan Feli, vi åt TILLSAMMANS för första gången på evigheter, vi åt alltså inte äta under skift medan den andra underhöll Feli, utan vi kunde käka SAMTIDIGT.

Glada och fulla i hågen kom vi hem till en nyvaken och pigg liten sak som ville mysa. Mormor har varit en underbar hjälp den senaste tiden. Tack mormorsita. Du är bäst!

lördag 4 juli 2009

Grattis Ludde


Idag fyller världens roligast och snällaste pappa år! Ingen mindre än Ludde fyller hela 36! Grattis på dig pappa Ludde. Vi älskar dig sååå mycket. Kramar från din Feli och den blivande frugan Lily!





På bilden: Feli tittar upp mot sin pappa. Kan man se annat än kärlek i dessa underbara bruna ögon?


fredag 3 juli 2009

Something new...


Something old, har jag redan = L, Something NEW behöver jag verkligen unna mig...det andra something borrowed and something blue får jag fixa sen...

Som sagt, en brudklänningen är inte nummer 1 på min lista Men ett par Manolo vill jag verkligen ha! Dom i bilden ovan är bara så söta. London, Madrid eller New York. Vilken av dessa städer måste jag besöka för att få tag på ett såna här darligar???

torsdag 2 juli 2009

Juni 2010 - då smäller det....


Vad roligt att så många kommenterade på mitt förra inlägg. (Rekord med 4 inlägg på min blogg haha) Jag säger bara HÅLL UT, soon there will be more details to come. Vi gifter oss inte förrän Juni 2010. Nu är det bara planeringen of our big day som gäller. Wooohooo! Fan vad kul det ska bli!

onsdag 1 juli 2009

Dagens stora nyhet...

Idag skulle den inofficiella mammagruppen i huset egentligen ha åkt och badat med kidsen. Efter som gudarna vet att jag nog skulle ha fått ett nerv sammanbrott av friluftslivet så skickade de del regnskurar i natt! Tack säger jag bara. 5-6 st 9- 10 månaders på en badstrand är nog med än vad jag klarar av. Så nu ligger jag på soffan istället och kollar på gamla avsnitt av Sex and the City. Samtidigt surfar jag efter de perfekta skorna till min brudklänning. Jag struntar ganska mycket i kläningen, bara jag får ha ett par Manolo Blahnik på fossingarna!!

Nu är det officiellt gott folk. Kyrkan är bokad. I'm so fucking getting married!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...