lördag 13 februari 2010

Den Gamle och Havet

Ikväll ska min fina Ludde och jag avnjuta a lovely dinner and drinks på Den gamle och Havet.
Ludde har förbokat och förbeställt allt genom sin kollega Christian Campogiani som kockar på Förkväll på tisdagar. Kl 20.30 kommer en taxi och hämtar upp mig, för att sedan plocka upp Ludde vid MTG huset, där han jobbar idag. Sedan bär det av mot en gastronomisk upplevelse utav dess like. Christian har bokat in oss på den restaurang han jobba på ikväll. Annars äger han och kockar också på "Döden i Grytan", en välrenommerad restaurang i toppklass.
Jag ser verkligen framemot ikväll. Ludde och jag har inte varit ute på middag, bara han och jag, sedan Lilla Feli kom till världen. Jag hoppas vi nu kan prata annat än bara Feli, Feli & Feli. Kanske lyckas jag övertala honom att åka tillbaks till Thailand i April? Wish me luck and Bon Appetite!

torsdag 11 februari 2010

ÄNTLIGEN




















Lyssna. Njut. Älska! Älska! Älskade Sade!
Det var 10 år sedan sist och nu ÄNTLIGEN

måndag 8 februari 2010

Längtan...

Den här bilden får mig att längta efter vår och sommar och alla de långa promenader genom Stockholm vi vanligtvis tar. Bilden är tagen sommaren 2009 och är ett fint minne av en våra många mysiga utflykter till Rosendals trädgård.

Jag längtar så mycket att få vistas ute med min kotte och hennes fina pappa. Tänk att få komma hem tidigt från jobb & dagis för att bara mysa på uteplatsen och sakta grilla middagen! Längtar efter våren, solen och värmen. Längtar att få slippa alla dessa lager med kläder, mörker och kyla som gör att man knappt orkar gå upp på morgonen.

Hola!

Vill man hålla privatlivet privat så ska man kanske inte direkt blogga. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att härmaporna inom bloggvärlden är ganska störiga. Varför bloggar man om man inte har tillräckligt mycket med fantasi och inspiration för att skapa sina egna inlägg? Med det sagt och inga namn nämnda så kan jag berätta att min snart 18 månader gamla snorunge har sagt sitt första H O L A.

I helgen satte vi upp hennes rosa princesstält som hon fick i julklapp. Stormförtjust och busig som hon är tittade hon ut med jämna mellanrum och när jag inte längre gav henne lika mycket uppmärksamhet smög hon ut, vinkade glatt och sa H O L A. Mitt hjärsta stannade 3 glada sekunder. And where is that f-cking camera when you really need it? Det lustiga är att hon direkt efter hon sagt hola höll för munnen som om hon sagt något fult, busigt och väldigt, väldigt förbjudet. Detta upprepades ett par 3-4 gånger under kvällen och nu vägrar hon säga det igen, fastän jag bönar och ber. Felicia, du kan då verkligen leva upp till ditt öknamn Lilla Bitchen på Prärien!

onsdag 3 februari 2010

Mitt nya jobb....

Accessförfrågnigar. POP:ar. Svartfiber. Kapacitet. Fiber. NetBusiness. Siebel. Skanova. Statsnät. Cesar. Stokab. Malmar. KC. ADSL. Leased Line. Melody. Request id. OffNet. IP City. DSL. Offerter.

Maillåda nr 1: 38 obesvarade mail
Maillåda nr 2: 107 obesvarade mail
Arbetskön: 97 ärenden totalt varav 7 påbörjade idag
Totalt antal missade samtal: 17 st samtliga från sälj avd.

I was looking for a challenge....

Why do..

...the things we do?

Svaren tycks vara oändliga, om inte annat högst personliga. Så om någon kan fråga farmorn 3-4 skrivbord längre bort varför hon har så förbannat mycket kortare kjolar än vad jag har skulle jag bli ganska glad. Borde det förresten inte vara åldersgräns på korta kjolar? 60 årskris anyone?

tisdag 2 februari 2010

Big No No..

....vissa dagar ska man bara inte klippa upp ur sängen. För mig handlar det nog snarare om att jag inte borde kliva upp på hela den här veckan. Borttappade nycklar, sura miner på jobbet, barnet har mer eller mindre en kemisk explosion i brallorna V A R J E dag jag hämtar henne från dagis och personalen ser lika frågande ut varje gång jag ifrågasätter om de ens brytt sig om att kolla till henne under dagen. Idag fick jag även a big no no på min ansökan på det enda jobbet jag verkligen verkligen verkliiigen velat ha någonsin. How much does it take liksom? Det tog förvisso dem bara 2 månader och 9 dgr att återkomma med ett svar men ändå.

Jag borde vara glad och tacksam att jag har ett fast och relativt välbetald jobb. Förra veckan satt jag på utbildning i tre dagar och jag har sedan igår helt nya arbetsuppgifter men jag är redan uttråkad. Vad ska jag bli när jag blir stor?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...